GO.

Och det finns en brinnande lust, en obeskrivlig iver, en längtan efter livet under tiden som jag lever det. Att aldrig nöja sig, vilket ljuvt öde det har varit att välja. Att stå lite vid sidlinjen och titta på alla dessa marionetter och hur de dansar. Era statiska liv, jag tycker inte synd om er, jag önskar bara att ni kunde förstå. Det finns inga regler. Det här livet blir vad vi gör det till. Ingenting som ni tror har betydelse spelar någon roll. Vi finns till för att leka. Förstår ni det? Ni böjer er efter förpliktelser som inte finns. Begränsningar som bara existerar i era svårt felprogrammerade hjärnor.  Ni sitter i lägenheter ni inte tycker om, med killar ni inte vill ska ta på er, och ni tror på riktigt att det är mig det är fel på? För att så många gör som er. Och så få som mig.

Om ni bara visste vad ni missade. Drivet, hettan, lyckan utan slut. Vi hade exakt samma förutsättningar. Och ni brände det. Att i varje andetag bestämma sig för att nästa ska bli bättre. Djupare. Mer distinkt. De kommer kalla det en revolt, ett tecken på rastlöshet, en naiv vinkling på det samhället bestämt är realism. De kommer säga precis vad som helst för att rättfärdiga din rädsla. Och de är mer än välkomna att fortsätta trycka ned andras potential för att de är för fega för att ta tag i sin egen.

Men gör mig en tjänst. Gör dig själv en tjänst. Under tiden de stagnerar:

Lämna honom.
Säg upp dig.
Sälj den.
Flytta.
Spring.

Puss.

Feedback
Postat av: Andrea

Ja. ja.



"Det finns inga regler. Det här livet blir vad vi gör det till. Ingenting som ni tror har betydelse spelar någon roll. Vi finns till för att leka. Förstår ni det? Ni böjer er efter förpliktelser som inte finns."



Det ar ord att leva efter. Bra skrivet.

2011-04-06 @ 03:02:08
Postat av: Cim

Tack söta fina.

2011-04-06 @ 09:55:45
Postat av: Robin

hårda ord! men LIKE

2011-04-06 @ 11:16:40
URL: http://jonte.se
Postat av: Fanny

Fy fan vad jag behövde läsa just det här. Tack för att du räddade min dag Cim!

2011-04-06 @ 14:10:11
Postat av: Elin Johnsson

:)

2011-04-06 @ 17:43:09
URL: http://scandinavianfashionfest.tumblr.com
Postat av: J

precis sa!

2011-04-06 @ 18:09:24
URL: http://juanna

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0