GEICO MOTORCYCLE INSURANCE TV-SPOT

Jag får EGENTLIGEN inte lägga upp den här. Men being me, så skiter ju jag i det.

För jag är stolt. Det satt så sjukt långt inne. Och processen med att filma denna smällde till direkt efter One Show var avklarat. Jag satt i ett garage i 14 timmar och ville dö, på riktigt. Fy fan, vilken dag.

Men nu är den klar. Och Spaz säger "this is NOT a student piece". Curren säger "show this to Roland. Now.". Mina monkeys älskar den. Och jag är stolt. Jag intervjuade killen, såg till att vi fick bra svar till när de spelade in i audio boothen, jag har art directat hela skiten tillsammans med Cassia (vad killen ska ha på sig, ansiktssuttryck, vilka delar vi ska visa, hur ljuset ska glida fram och tillbaks, och "the slate", alltså det allra sista som visas, logo, tagline, hur after effects spelar in) och skrivit den sista linen, "my passion is for the perfect machine, and so is theirs". Resten är unscripted.

Det tog oss nio veckor. Det bröt nästan upp gruppen. Vi spenderade ungefär 1000 dollar totalt. Men det var det värt. Jag har cirka 100 läsare om dagen nuförtiden. Nu vill jag FAN höra vad ni tycker. Ris och ros, som vanligt. Vi har äntrat den i Spring Show på skolan, får se hur det går.

CTA: Typ ingen, reklamen är tänkt att rulla där man köper sin motorcykel, alltså på plats i affären. Så ska du se den och senare automatiskt tänka "Geico" när det är dags att köpa försäkring.
Målgrupp: Killar som älskar, och KAN, motorcyklar.


Feedback
Postat av: Andrea

Skitsnygg, tycker jag. Det är dock någonting med taglinen som inte är helt 100 för mig och jag tycker att den visas för kort tid, jag fick kolla om slutet för att inse vad det stod, och liksom ta in den. Annars, grymt. Det killen säger byggs upp bra till slutet så att man börjar undra vad han snackar om.

2011-04-29 @ 08:55:07
Postat av: Sandra

Snygg! Rösten passar skitbra till bilderna och idén är underbar. Det enda jag inte gillar är att han börjar prata redan efter en sekund, sätter igång så snabbt att jag missar början. Men ska den loopa i affär är det ju skitsamma. Ljusflimret över motorcykeln förstör dock litegrann. Allt annat är så fruktansvärt classy och filmiskt men slutet ser lite plastigt ut. I övrigt, bravo!

2011-04-29 @ 09:19:20
URL: http://www.toniteonly.se
Postat av: Nathalie

Alltså Cim, det här är ju verkligen inte mitt område, så jag vet inte vad jag ska titta på eller kommentera. Haha. Men okej. Jag tycker att den var bra, jag gillar hans röst och liksom ärligheten i det han säger. Det känns som the guy next door som sitter och meckar i sitt garage, och det tilltalar mig.

2011-04-29 @ 10:06:10
URL: http://imdrivingfastnow.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Tryckte skicka lite för snabbt. Utöver det, den kändes proffsig!

2011-04-29 @ 10:06:31
URL: http://imdrivingfastnow.blogg.se/
Postat av: j

eh fotot ar ju helt sick. och animationen over loggan. eh. det ser verkligen inte ut som ett student project. alskart.



Jag gillar into VOn, men VO ar ju sa javla svart nar man inte har tillgang till en studio. Sa jag vet inte riktigt hur man skulle kunna fa det ett dugg battre utan att ga in i en ljudmix.



Kontenta. FIN!

2011-04-30 @ 02:05:57
URL: http://juanna.blogg.se/
Postat av: Elin Johnsson

Alltså jag blir så jävla imponerad. Älskling du är fan bäst i världen.

2011-05-02 @ 23:11:02
URL: http://elinelin.tumblr.com

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0