finally

Hej hjärtan.

Efter en lång dag av stress har allt löst sig. Äntligen. Jag har sagt flera gånger till Farid, "vår framtid måste vara så ljus", på grund av all skit vi går igenom nu. Vi är bra människor, och ändå händer det här oss. Men skitsamma. Vi gjorde klart för företaget vi hyr ifrån att det ska ändras en del i kontraktet innan vi skriver på, och dom gick med på alla ändringar. Dom gick dessutom med på att ta mindre förskott i hyra för att vi skulle kunna skriva på lägenheten idag. Lång historia allting, men det enda som spelar roll nu är att vi fick nycklarna till lägenheten. Vi fick dom, allt är klart, vi har ett hem. Ett jättefint hem. Stort och ljust och tyst och underbart. Vi är så glada.

Landlorden var jättemysig också. När vi kom för att hämta nycklarna så gav han oss en flaska vin i inflyttningspresent och välkomnade oss i övrigt väldigt varmt till byggnaden. Det känns skönt att han är så tillmötesgående. Vi provade dessutom det fria nätet som följer med huset, alltså, i vår hyra ingår internet. Det är helt otroligt, har aldrig varit med om det förut. Det verkar dessutom vara snabbt som tusan. Så ännu ett plus i kanten. Den sista bonusen kom när jag började vrida på lampknapparna - dimmers i varje rum. Jag ÄLSKAR dimmers. Belysning gör så mycket för en lägenhet och jag blev helt överlycklig när jag insåg att vi kan variera ljusstyrkan. Det är vardagslyx för mig.

Med allt lägenhetsskit har jag inte hunnit berätta om min första dag i skolan, som var igår. Läraren var helt fantastisk. Över alla förväntningar. Han kommer lyfta mig hundra steg. Berättar mer när vi kommit igång mer ordentligt. Men det här är en man som blev scoutad av DDB på 50-talet (DDB är för reklam vad Louis Vuitton är för mode - jätten, kungen, el matador) . Min lärare VAR Don Draper (Mad Men-referens, se serien NU om ni inte gjort det än). Älskar honom. Hoppas att de andra lärarna visar sig vara lika bra.

Här får ni lite bilder från dagen. Vi firade lägenheten med glassig lunch på La Boulange, chokladdoppat bröd och den godaste dressingen på den fräschaste salladen.

Puss.


Feedback

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0