prioritize

Okej. Den här veckan handlar allt om att återvinna kontrollen. Jag sitter på bitterljuva fakta. Hittills den här terminen har jag minst fyra kampanjer som kan bli riktigt, riktigt bra. Fyra kampanjer, efter en månad. Det har aldrig hänt förut. Tack AAU för att ni tagit in så jävla elaka lärare, det ger tydligen effekt. Det här är även positivt ur annan synvinkel, det visar att jag jobbar bäst under press. Bra kvalité att ha i reklamvärlden kan jag tänka mig.

De produkter jag vill jobba vidare på är:

Smart Car
Trojan
Flame (asiatiska restaurangen, påhittad, har kommit på ett riktigt kul usp)
5 Hour Energy (presenterade tio idéer förra veckan, hade enligt läraren så många bra att det var svårt att välja en. Han hade tre favoriter, utav dom tre ska jag välja en och jobba vidare)

Jag är så glad att jag går Flash-kursen, det har öppnat helt nya dörrar i tänk nu när jag vet att jag kan animera egna idéer. Exempelvis har jag en grej för Systembolaget som jag gått och tänkt på sen sommaren 2009. Bara pratat om det med Viktor, för att få feedback. Är så sugen på att börja jobba med den. Är så exalterad inför möjligheterna kring alla kampanjer ovan.

Men. Vi måste återvinna kontrollen. Idag skippar jag min tidiga klass för att försöka. Jag har rensat hela min dator på skit, samlat ihop allt i mappar så jag får överblick. Jag ska skriva copy till lektionen imorrn. Jag ska finslipa Flash-läxan (som jag kommer lägga upp på Youtube och sen embedda här). Jag ska göra en plan för hur, när och var jag ska ta mig tid att jobba på kampanjerna jag vill jobba på. Jag älskar att få bra betyg. Men betyg spelar ingen roll för creative directors. Jag måste börja prioritera inför framtida jobbsökande.

Ni ska se hur det är här hemma hos oss. Inatt somnade jag vid halv fyra, Farid kom till sängen typ nio på morgonen. Då gick jag upp. Sen fick han två timmars sömn innan det var dags för lektion. Vi andas reklam just nu. Det är absolut Texas-hetta i SF, 34 grader idag. Ingen strand för oss direkt.

Nu ska jag fortsätta med allt.

Puss.

Feedback

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0