bad day baby

Den här dagen drog mig i håret och sparkade mig på smalbenen. Den mulade mig med världens hårdaste snöboll. Den bestämde sig för att Cim fan i helvete aldrig ska komma undan med ett leende på läpparna.

Jag blev inte ens så farligt kritiserad idag. Bryan, läraren, sa att jag med min ad hade potential till en riktigt bra kampanj. Han sa att den var portfolio-duglig. Han satte den på andra plats av alla ads i hela klassen.

Och vet ni varför jag är så inihelvete sur? För att tjejen som var före mig är värdelös. Tjejen han valde ut som nummer ett är så mycket sämre än mig att hon inte ens finns på samma karta. Nu kommer ni tro att jag är tillbaka till den 15-åriga Cim, som var bättre än allt och alla. Så är det inte. Men den här tjejen är komplett efterbliven. Hon har ingen talang. Vad som gör mig ännu mer förbannad är att hennes koncept var bra. Utförandet var sämst, copyn var felstavad och designen ska vi inte ens tala om. Men grundidén - den var bättre än min. Och ju närmre jag kom till den insikten, desto mer förbannad blev jag i klassen.

Så pass förbannad att jag pissade på andra människors idéer, som faktiskt var ganska bra. Vilket läraren så klart uppmärksammade. Och han ifrågasatte mig. Och jag hade inga bra svar. Den här terminen är inget skämt. Lärarna är Hitlers söner. Det finns noll duttidutt just nu. Kan du inte säga vad du menar direkt - då är din åsikt ogiltig. Oavsett om engelska är ditt förstaspråk eller inte.

Jag blev vald som en av de bästa i klassen när han gick igenom den andra uppgiften också. Trots lite svidande kritik. Men tro fan att han sätter en annan tjej före mig igen där, och gissa vem? Bästa kompisen till sopan som kom först i uppgift nummer ett. En tjej som snor varenda idé hon någonsin producerat från Ffffound.

Åh, jag är så sur. Därför gör jag det alla normala människor gör i det här sinnestillståndet - går ut och dricker. Vi hörs när jag lugnat ner mig.

Puss.

Feedback

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0