romanticizing

Vad är det egentligen med att flytta in i en ny lägenhet? Känslan av pånyttfödelse. Känslan av att vad som helst är möjligt. Den här gången kommer det bli annorlunda, bättre, ljusare, vackrare. Nytt liv. Det är det perfekta sättet att starta en ny termin. Man vältrar i energi.

Det gick hyfsat smärtfritt idag. Vi åt inget på åtta timmar, och vi parkerade extremt olagligt utanför vår port, men som sagt - hyfsat smärtfritt. Mindy och Yaz hjälpte oss lite på slutet. Klockan var runt åtta när vi till slut stuvat in alla grejer i lägenheten och till sist fick sätta oss ner en stund. Vi åt hamburgare och drack cola på golvet i vårt kök, med en kartong som bord, och lampan nerdimmad. När jag upptäckte funktionen sa vår landlord med ett leende:

- I call it the romanticizer.

Det är romantiken i livet jag eftersträvar, tror jag.

Imorrn blir det som sagt IKEA. Vi har hyrt en pickup-truck och fixat hundvakt till Lucas. Tycker det är grymt bra pris, 15 dollar per person (vi åker fyra stycken) för att ha bilen i sex timmar. Det är dessutom inklusive bensin. Inte fan är det så billigt att hyra i Sverige? Det kanske det är. Det ska bli kul med IKEA hursomhelst. Jag älskar IKEA. Kan inte låta bli. Hoppas på att dom har Labor Day sale nu också. Pressa priserna lite till. På vår absoluta prio-lista ligger sängbotten, lakan, kuddar och örngott. Det har käkats lite för mycket chokladglass över våra nuvarande sängkläder.

Nu ska vi sova snart, tror jag. Pussnatt.


Feedback

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0