hunting still

Hej hjärtan.

Tänkte ge er små uppdateringar. Locket sitter i stenhårt fortfarande. Nu har jag vant mig, så det är inte lika jobbigt som förut. Ändå trist att man vänjer sig vid att höra som en pensionär. Men det är långt ner på priolistan nu, efter jag börjat skolan, skaffat lägenhet, fixat internet och ätit choklad, då ska jag ta itu med lockfan.

Var på tre visningar idag, styrde upp alla igår kväll. Alla sög. Nej, det är inte riktigt sant. Det första stället var typ tjugo meter från lägenheten vi bodde i förra terminen, dvs perfekt läge. Men utsikten var en grå betongvägg, och det funkar inte. Vet att Farid behöver lite träd eller lite gatuliv utanför fönstret, det gör jag med. Då kan man andas. Det andra stället var alldeles för litet, köket var typ bredvid sängen. Dessutom hade inget av dessa ställen en köksfläkt. Ni kan ju haja hur det stinker om man steker korv utan fläkt. Fy fan. Det tredje stället fick jag aldrig se, killen hade inte flyttat ut än och nytt inflyttningsdatum var i slutet av september. Inte funka.

Så fort jag kom hem ringde jag åttio personer, har nu fixat tre visningar till imorrn igen. Det som är grymt med de här tre ställena är att alla tre är one bedrooms. Minst 60 kvadrat, typ, mycket större än vår förra lägenhet. Det blir lite dyrare, men vid det här laget verkar det som vi måste gå upp i pris för att hitta ett schysst ställe. Jag är fan inte kräsen när det kommer till lägenheten, mina basic krav är:

- Köket ska vara ett enskilt rum. Det behöver inte ha en dörr, men det ska vara ett eget rum liksom.
- Stället måste ha element, det kan bli svinkallt i december/januari.
- Köksfläkt.
- Hyfsad utsikt.

Det är väl okej krav? Badrummet får gärna vara en femkrona stort, det skiter jag i. (Haha. Det där såg ganska roligt ut när jag läste det en gång till.)

Svinvarmt har det varit idag. Älskar när San Francisco är soligt. Såhär ser veckan ut:

 

Vi springer ju och letar lägenhet, men det är så skönt att få lite sol på sig och kunna använda shorts igen. Nu ska jag invänta Farid och laga middag med tjejerna. Jag älskar mina mexikanska tjejer, dom är bäst. Mer om dom i nästa inlägg.

Puss.


Feedback

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0