curly sue, go to bed

Hej gänget.

Väldigt jobbig klass igår, igen. Kvalitén på det alla trycker ur sig nu är så genomusel att jag skäms över att gå i samma klass som de här människorna. Jag och Carrie jobbade tillsammans, läraren valde vårt som bäst i klassen. Jamen WHOPDIDO när alla andra suger rövpung. Sen trodde han att jag hade snott min copy från hemsidan, förhoppningsvis eftersom den var så bra. Igen - det är svårt att vara glad när man jämförs med skit. Jag vill inte sänka mina standards. Livrädd för det.

Hursom. Lååååång dag. Värsta veckan hittills. The Academy har börjat visa varför vi ger dom så mycket pengar. Nu jävlar är det hårda tag. Elever gråter konstant efter klasser, folk bryter ihop av all stress, folk skriker på oss dagligen. Och ni känner ju mig. Jag tar hellre det än "åh vilken gullig ad, den var väl okej, nu går vi vidare" alla dar. Nu får vi faktiskt valuta för pengarna.

Men jag kommer knäckas den här terminen. Jag känner det redan nu. Måste komma ikapp, måste prestera, måste börja träna så jag får nåt annat att tänka på än den här skiten. Igår tog vi den enkla vägen ut - alkohol. Jag och Carrie satte oss på nån luffig bar vid 7, sen blev det både Jameson-shots, en hel del öl och ett gäng pommes frites innan våra älskade pojkvänner joinade oss vid 11. Hemgång tidigt, så jag mår ganska bra idag.

Såhär såg jag ut. Nu ska vi ut och äta frukost på Café Bean.

Puss.


Feedback
Postat av: Elin

Alltså, jag fattar inte hur de människorna som är så kassa kan betala så mycket pengar för utbildningen, om de ändå är så dåliga att de aldrig kan få jobb? Eller blir de liksom bättre och bättre? Eller KAN man faktiskt få reklamjobb även fast man inte är så skarp liksom? Känns så konstigt. Men go you and Carrie :) <3

2010-09-26 @ 04:09:06
URL: http://www.elinelin.tumblr.com

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0