praise

Igår var jättefint. Vi gjorde oss i ordning tidigt, var ute ur dörren vid 7. Gick ner till Cantina och tog våra favoritdrinkar, Farids är nån kryddig rackare och min är en blackberry/basil med vodka som är GUD. Alltså den är så god. Älskar basilika. Dom muddlar färsk blackberry och så citronjuice typ och sen muddlar dom basilika och sen färsk basilika på toppen och så fyller på med vodka. Det smakar som ren himmel.

Där satt vi och tjattrade i mörket. Älskar den baren. Känns som man stigit in i nåns vardagsrum. Hiphop man glömt att man älskade spelas av den entusiastiska DJ:n, bartendern är behagligt långsam i allt han gör. Här har ingen bråttom. Om jag nån gång får nån kär vän på besök kommer Cantina vara första stället vi besöker.

Efter drinken tog vi en taxi ner till Coco 500 i Soma. För exakt ett år sen var servicen sådär, maten helt okej och notan svindyr. Det här året har dom steppat upp sitt game (vi har alltid återvänt för atmosfären, drinkarna, stämningen i baren). Nu fick vi ett bord direkt. Blev serverad en väldigt god 5-dollarsöl, en smutsig blond öl som smakade silke. Farid drack whisky sour tror jag. Han beställde in kanin med vit sparrispuré, jag en HEL fisk med färsk basilika (igen - älskar) och så mixad svamp i rödvinsreduktion på sidan av.

Alltså. Jag vill dit och äta samma sak idag igen. Har bara fått hel fisk i Thailand förut, men den här var ännu godare. Och så basilika. Och så världens snyggaste kille mittemot. Servicen var så bra att vi var klara på typ en timme, då åt vi efterrätt också. Farid tog citron-pannacotta med jordgubbar, jag åt fryst banan med chokladöverdrag. SJUKT gott förövrigt, måste försöka göra det hemma.

Tror det var Jenna jag sa till förut att mat/sprit är dyrare i San Francisco, har kommit på att det nog inte är sant. Varken i mataffären eller ute. Min öl kostade som sagt 5 dollar, det är 34 spänn. Notan för två huvudrätter plus en extra sidorätt, plus två efterrätter, PLUS en drink och en öl gick på 90 dollar. Det är 615 spänn. Inte fan är det dyrare än Sverige? Det här är ju ingen lokalkrog heller liksom, det är ett fint ställe.

Hursomhelst. Efter middagen fixade restaurangen taxi åt oss, sen hoppade vi in på Sugar Café en snabbis och kramade Akeem. Han gav oss 20 VIP-kort till vår favoritklubb Cellar i anniversary gift, så jävla söt. Varje kort gäller för två personer dessutom.

Och det leder mig in på vad poängen med det här inlägget var från första början. Efter åratal av upp och ner på det här området så står jag nu och är så otroligt lycklig över människorna jag valt att ha i mitt liv. Jag vet att det är ett resultat av att jag vågat radera idioter. Vilken otrolig skillnad det gör med fina människor i sitt liv. Ni vet vilka ni är.

Theresa, min älskade vän från Berghs, skickade ett så fint mail till mig häromdagen att jag nästan började grina. Piff och Puff, som jagar äventyr i Köpenhamn respektive Perth, kommenterar och har åsikter, bryr sig, engagerar sig; det betyder så mycket. Jenna, som mailar mig bara för att skriva av sig, jag älskar dig. Viktor, jag saknar dig, jag hoppas du får allt du är ute efter med din utlandsperiod. Och i SF, herregud. Mindy, Yaz, som alltid passar hunden, Carrie och Jared som jag önskar vi kunde bli fulla med mycket oftare, Bella, Cristopher, Carro, Anton, Amanda, som visat mig att jag VISST kan älska svenskar, haha. Det finns för många att nämna. Vilket är underbart.

Alla som bryr sig om mig, och om Farid, om oss som par - jag älskar er. Vänner betyder mer än vad jag förstått tidigare under mitt liv. Så - tack. Ni är bäst.

Puss.

Feedback
Postat av: Elin Johnsson

Vi älskar er också, puss!

P.s. Fy fan vilken jävla snygg klänning. Och tjej, i den.

2010-10-03 @ 05:58:16
URL: http://www.elinelin.tumblr.com

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0