baby i love you

Nu har jag städat hela lägenheten. Jag mådde så kasst igår, de senaste dagarna har min kropp strejkat lite. Mycket huvudvärk och illamående, dessutom den där jävla träningsvärken från pilatesbaletten. Jag är så ovan vid att inte må fysiskt bra att jag blir helt sänkt då. Det är den värsta känslan som finns - att kroppen liksom inte funkar, att den inte är frisk. Förstår inte hur människor med dåligt immunförsvar pallar att vara sjuka hela tiden. Jag skulle dö.

Hursomhelst. Farid var så sjukt mysig igår. Jag var på mitt vidrigaste jag-kommer-aldrig-komma-på-en-till-bra-idé-i-hela-mitt-liv-humör, så gick och la mig i sängen och tjurade redan på eftermiddagen. Farid gick och storhandlade mat ensam. När han kom hem kom han in till mig och gav mig jordgubbar och skvallertidningar. Senare på kvällen ställde han sig och diskade, trots att det var min "tur", och så lagade han middag.

Jag älskar honom. Han är världens finaste. När jag kom hem idag hade han åter igen fixat mat och skrivit en lapp, börjar bli tradition på torsdagar. Dessutom hade han gått ut med hunden så jag slapp göra det. SÅ. Nu har jag ryckt upp mig, rensat massa lådor, städat hela lägenheten, tänt alla ljus. Öppnade dörren i full make-up och underkläder förra torsdagen, så det får han fan klara sig utan nu. Men lite vin blir det nog. Inget Mad Men tyvärr, såg sista avsnittet av säsong 4 igår. Katastrof! Nu måste vi vänta till våren innan femman.

Men skitsamma. Hade äntligen, äntligen, äntligen en bra lektion idag. Berättar om det sen.

Puss.

bakom soffan står två fina tavlor vi hittat nånstans

berättade jag nånsin om fotoprojektet? ovanför hyllan där har vi satt upp foton från en underbar dag förra terminen, när alla våra vänner var med och solen sken hela dan. ska sätta upp en lapp med datum och location. vår tanke är att göra såhär i hela lägenheten - ett gäng med kort från en särdeles vacker dag som sätts upp med en liten beskrivande lapp till. det blir som ett fotoalbum ungefär, fast på väggen. fler bilder kommer när vi fått upp flera dagar.


Feedback

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0