5 hour energy / first draft / copy class

EDIT: Uppdaterat inlägg.

Första
utkast av en idé jag känner såhär inför:

Mjeh.

Typ. Men läraren gillar det. Klassen med. Vilket typ aldrig händer. Så det gör mig orolig. Typiskt mig. En positiv blir till en negativ. Haha, ganska sjukt, det är bara för att jag är så van vid att alla ifrågasätter allting. Så när folk äntligen säger "jag hajar" eller "det är bra", då tror man att nåt är fel.

Nåja. Vad tycker ni? Fattar ni? Jag vill inte säga att det ger mer energi, för det säger alla energidrycker redan. Istället har jag fokuserat på den där känslan man får när man är lite seg i huvudet, att man inte kan koncentrera sig, att man låter tankarna glida iväg.

Åsikter, per favor.


Feedback
Postat av: Elin

Hahaha, I freaking love it. Så klockren. Kanske skulle jag vilja se taglinen större. Kanke till och med över loggan, liksom mellan texten och loggan. Stort, BAM: Focus. DÅ skulle också hjärnan arbeta snabbare i att få ett sammanhang och förstå. Möjligtvis göra det mer effektfullt?



Just a thought..:)

2010-10-07 @ 04:30:12
URL: http://www.elinelin.tumblr.com
Postat av: Cim

Absolut, ska testa det! Thx love.

2010-10-07 @ 05:18:46
Postat av: Nathalie

Den var ju superbra! Tänkte samma sak faktiskt, att focus gärna får vara större och över loggan.

2010-10-07 @ 07:07:58
URL: http://imdrivingfastnow.blogg.se/
Postat av: Elin

Ingen fara babe. Forresten, en detalj.. ska det inte vara "eating kids' faces" istallet for "eating kids faces'" ? bara en jobbig bagatell att missa liksom.. PUSS

2010-10-07 @ 07:48:50
URL: http://www.elinelin.tumblr.com
Postat av: Jonna

Hm... jag gillar idén om att taglinen ska vara större... samtdigt som jag inte helt är med på det. Gillar hur jag kopplar helt till mig själv när ajg ser den... alltså, inget BAM... för så har jag det inte på en lektion... väldigt svårt att förklara hur jag menar. Men, tankarna bara rullar på i sådär lagom märklig ordning... det har du lyckats med Totalt! Jag tycker den ser sketabra ut.



Dock vet jag inte med bakrgrundsfärgen... kan man inte tona ut den så den blir från lite klarare "pigg" färg till lite "sömnig" kanske?



Jag vet inte mkt om reklam så kan bara säga att jag själv hade reagerat på den, och definitivt skrattat. Vilket är ett plus för mig.

2010-10-07 @ 10:26:19
URL: http://jonnajonna.tumblr.com
Postat av: Elin

Nej nej - tagline större, i mitten, svart - BAM!



:)

2010-10-07 @ 12:17:36
URL: http://www.elinelin.tumblr.com
Postat av: Cim

Okej tjejor. Som det står längst ner så ska bakgrundsfärgen ändras. jag har två andra i kampanjen med mörkare färg, kan lägga upp dom med.



Elin - Kids faces', copywriting-läraren sa inte nåt om det, men det kan stämma. Kids' verkar rätt.



Och så om taglinen. Snabbt om hur det funkat i reklam - taglinen ska i 99 % av fallen synas EFTER loggan. Eftersom målgruppen ska sluta cirkeln själv så ska man först se copyn, undra vad fan det är för, sen loggan, tänka "okej.." och till sista taglinen, som binder ihop hela konceptet och sluter cirkeln.



Flyttar jag taglinen över loggan kan det bli så att hela ad:en är förstörd. Däremot kan jag placera om dom på annat sätt, säkert.



Jonna - mindre pigg färg, makes total sense. Tack. Klassen pratade om svart text på vit bakgrund, jag vet inte. Färgen är gul för att en del av loggan är gul. jag lägger upp de två andra också nu, där är färgerna också hämtade från loggan.

2010-10-07 @ 19:52:53
Postat av: Jonna

Gillar ettan bäst. Helt klart. De andra känns för ansträngda. Nu kommer jag bara med spontan kritik... som inte alltid är så himlans bra. Men ja, ettan är grym.

2010-10-07 @ 20:21:40
URL: http://jonnajonna.tumblr.com
Postat av: Jonna

Gillar ettan bäst. Helt klart. De andra känns för ansträngda. Nu kommer jag bara med spontan kritik... som inte alltid är så himlans bra. Men ja, ettan är grym.

2010-10-07 @ 20:21:59
URL: http://jonnajonna.tumblr.com
Postat av: Cim

Alla tre är targetade till killar, som ni kanske märker. Glömde säga det.



Jonna, jag håller med, ettans copy är bäst.

2010-10-07 @ 20:27:11

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0