what's in me

Ett urplock av vad som inspirerar mig:

Lovely Package

FFFFOUND

Mon-monde

Behance

Makin' Ads

KnightCat

Color Scheme Designer

Studio Espinosa

Strange Fruits

Incredibox

Jim Carrey

Ads of the World

Them Thangs

Lynda

Poptent

Min poäng är att jag inspireras dagligen. Men oftast inte av studenter (undantag FINNS naturligtvis, framförallt här i USA, mina vänner är fantastiska). Utan av professionella designers, flash-animerare, copywriters, art directors, kreatörer generellt, och jag garanterar er att skaparna av sajterna ovan förstår vikten av att sluta gnälla. Jag delar inte med mig av allt här. Det betyder inte att jag sitter gömd i en mörk grotta och "ställer mig på folk" hela dagarna. Jag är omgiven av kreativitet 24/7. Har ni aldrig varit i San Francisco så är det svårt att föreställa sig, men så är det här.

Feedback
Postat av: Elin

Det är rätt intressant hur olikt det här med vad man inspireras av är. Jag tror helt enkelt att det handlar om vad man har för intressen eller vad man har ett öga för kanske mer? Vilken typ av kreativ man är. Av att döma av ovan, så är du verkligen gjord för reklambranschen. Uppfattar dig som en del av den redan. Andas reklam, ser reklampotential i allt?



Själv är jag väldigt mkt mer jordlig - kan man kalla det så? jag inspireras hela tiden, men av liksom "naturliga" saker ofta. Som naturen, och människors ansikten, ansiktsdrag. Sakers form, material och karaktär. Självklart också av vad människor säger och skapar. Typ konst, reklam för all del.. Definitivt alla mina vänner, saker ni säger osv osv. Men du fattar kanske, mer back to basic things kanske?



Oh hursomhelst, ville bara dela med mig :)

och eh.. A i två ämnen redan? Sjukt skillat. Finns inga tvivel i mitt huvud om att du kommer nå stjärnorna.



2010-11-12 @ 09:39:48
URL: http://www.elinelin.tumblr.com
Postat av: Cim

Jag förstår helt vad du säger. Och jag tror definitivt på att du är mer "jordlig". Jag är inte bra på att inspireras av naturliga saker. Det är synd.



Som jag skrev nedan, och jag hoppas du förstår det, jag ser inte på dig som en svag människa. Det måste du veta att jag inte gör. Precis som jag inte ser på nån av mina vänner som svaga människor - då skulle jag liksom inte vara kompis med dom.



Du älskar att plocka upp en kamera och gå ut och fota. Det gör inte jag. Haha. det låter nästan konstigt när jag säger det, det känns som jag BORDE tycka om det. Men jag tar liksom inte med mig kameran när jag går ut, bara sådär.



Puss.

2010-11-12 @ 11:29:49

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0