skinny cow / first draft

Så, för Skinny Cow. Lågkalori-glass. Jag är stolt över det här, jag tycker jag hittat en vinkel där där känns bra både i hjärtat och hjärnan. Jag säger inte "du kommer gå ner i vikt", jag säger inte "det här är lika bra som morötter", jag säger inte "ät det här så slipper du spy". Vad tycker ni? Det här är första utkast, som vanligt. För en svensk marknad skulle det stå "63 kilo" istället för "140 lbs".

Den andra idéen för tagline är "so low calorie, all you're left with is the memory".


Feedback
Postat av: Jonna

Okej. Detta är bra. Detta är grymt faktiskt! Och glasspinnarna är sjukt fina. Men jag gillar det verkligen! Du har verkligen fått till en riktigt bra reklam utan att skrika ut att vi måste spy, springa eller få panikångest när vi trycker glass.



Apråpå reklam och tjejer ideal så såg jag en reklam som var så sjuk imorse. I danska metro. Det är en bild på en kvinna i modellen större (ok, rätt ordentligt större). Så är det reklam för ett billigt mobilsällskap. Vad står det då? Jo, "Alla har råd med en skinny modell, utom vi". De menar alltså på att hon är både billig och fet? Alltså, jag höll på att spy!

2010-11-04 @ 09:38:45
URL: http://jonnajonna.tumblr.com
Postat av: Elin

BRA hjärtat.

2010-11-04 @ 11:11:35
URL: http://www.elinelin.tumblr.com

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0