three great flash websites

Har inte riktigt bestämt mig än hur jag ska göra med bloggen, så under tiden kommer jag bara börja lägga upp vad som inspirerar mig här.

En hemsida som visar på väldigt bra vad Flash kan göra är gotmilk. Den är hyfsat rolig att klicka runt på, sjukt cleant gjord och väldigt inspirerande.

 

En annan imponerande hemsida är Omnifeedback:s startthechange. Det perfekta exemplet av ett lyckat giftermål mellan business and art.

 

Sen har vi min favorit bland de här tre. Och det gör mig, åter igen, så stolt över av att vara svensk (då jag hoppas och antar att det är en svensk byrå som gjort detta). IF Scandinavia har satt ihop en extremt snygg och välgjord presentation över olycksstatistik i hemmet/bilen. Så lättnavigerat, så modernt, så intressant, så SVENSKT, på alla sätt det ordet uttrycker skönhet och praktisk förmåga. Det enda minuset är att man hör att berättaren är svensk, även om han är fruktansvärt bra på engelska. Jag önskar att skandinaviska byråer och skolor bara skulle inse hur mycket mer proffsigt det blir om man faktiskt anlitar nån som är engelsk/amerikansk.

Hursomhelst. Jag garanterar er att det här är underhållande, dessutom kommer ni lära er minst ett par saker ni inte visste om tidigare. Prova här.

 


Feedback
Postat av: Åberg

Det finns några få människor som man aldrig vill tappa helt. Folk som man inte behöver höras med varje dag eller träffas minst en gång i veckan för att kunna ha en relation med. Fina vänner som man alltid vill ha runt kring sig, på ett eller annat sätt.



Du är en sådan person för mig.



Eftersom att det kan dröja upp till 40 sekel mellan gångerna vi ses så tycker jag att det känns mysigt att fortfarande ha lite koll på varandra. (jag vet att du inte alls har koll på mig, men tro mig, du har inte missat så mycket).



SÅ, om du beslutar dig för att sluta kommer jag att kräva minst ett brev i veckan samt dig mer inloggad på Skype.



Ok? Bra.

Kram J.

2010-11-15 @ 02:21:52

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0