so incredibly weird

Okej, hej alla!

Men appropå nåt helt annat för en stund - det finns en tjej som skrämmer mig. Alltså på riktigt nu. Det har pågått i över ett år. Det började med att jag hittade hennes blogg på nåt random sätt, och hon skriver precis som jag gör. Alltså hon har i princip anammat min stil totalt och lägger in sina egna ord i det. Kommer ihåg när jag gick på Berghs och bloggade om att jag skulle sticka till San Francisco. Då visar det sig att hon också helt plötsligt ska åka till California. Och plugga, precis som jag. Hon sökte till nån skola typ en månad efter jag gjort det. Pratade om det här med Farid för över ett år sen redan, och det var så sjukt i mina ögon, så fort jag gjorde något tog hon efter.

Ni som känner mig väl och läst min blogg länge vet min "One Love"-grej jag pratade om att tatuera in. Min gamla blogg hette ju Onelove också. Den här tjejen tatuerade in "One Life" på handleden. Jag har jobbat för Sourze och skrivit där i många år, det började hon också göra. Jag vet att Sourze är en allmänt tillgänglig tidning, men inga andra jag känner skriver där. Men så går jag in på hennes blogg, och visst - helt plötsligt älskar hon Sourze.

Det värsta var ändå nu. Helt plötsligt ska hon börja plugga reklam. Alltså. Jag kan tycka det är fint med inspiration, men det här är ju helt uppåt väggarna. Redan när hon började med alla tusen kursiva inlägg som lät precis som mina kände jag att nåt inte stämde. Nu är jag typ rädd att hon är en seriemördare eller nåt. Det här är alltså en avlägsen bekant, jag vet vem det är, det är det som gör det skrämmande.

Och om du läser det här - eftersom du skriver med mina ord och försöker leva mitt liv, vad i helvete är ditt problem? Du är ju läskig. Sluta läs min blogg. Du är härmed förbjuden.

Feedback
Postat av: @

Hej storhetsvansinnet! Kolla in min blogg för en reply. Om du vill ha min mail, hör av dig. Blogga om sånt här är egentligen SÅ 2003.

Puss!

2010-05-13 @ 12:01:19
URL: http://happyending.bloggspace.se
Postat av: Sandra

Haha intressant. Måste nog sida med seriemördaren on this one, Cim! För övrigt, Triumphreklamen, fantastisk. Konceptet är så jävla snyggt!

2010-05-13 @ 12:12:42
URL: http://www.toniteonly.se
Postat av: Elin

Haha, fy vad detta var roligt :D Först tänkte jag, men vad fan - psycho? Sen kikade jag in på hennes blogg och läste hennes svar. Då tänkte jag, weird, men, fair enough. Jävlar vilket sammanträffande. Men sen läste jag lite av hennes "kursiverade" och förstod vad du menar. Nu kan det ju vara så att hon faktiskt skriver på det sättet, absolut, men ditt speciella sätt att starta inläggen på t.ex. "OCH jag kände hur du /.../". Men älskling, vad inte så hård, låt henne läsa :) För kom ihåg, det finns alltid copycats, RIKTIGA copycats som förmodligen kommer sno dina slogans och kampanjer osv. Men vet du vad det bra är? Att du alltid kommern skapa nytt. Du kommer vara först och bäst. Låt andra kopiera, för de missar en viktig sak - att vara först. Och bäst. De kan aldrig erövra branschen med rak rygg. FAN kvinna, SKYPE ikväll?

2010-05-13 @ 15:57:51
URL: http://www.elinelin.tumblr.com
Postat av: Cim

Det är just det där med "Och" Elin. Alltså det är så tydligt. Men jag ska väl läsa hennes inlägg.



Men Sandra, du gillar ju inte när jag snackar skit om Berghsare och du sidar med seriemördare. Jag tror inte riktigt du förstår hur vidriga vissa människor varit mot mig, och det är väl inget jag kan hjälpa. Men jag tycker det är synd. Tack för Triumph dock.

2010-05-13 @ 19:01:48
Postat av: Sandra

Okej, nu blev det här lite oproportionerligt. Att sida med seriemördaren var menat som ett skämt från min sida, just därför jag använde "seriemördare" och inte hennes namn. Borde kanske stuckit in en smiley där..



Sen vet jag inte riktigt varför du tar upp Berghsgrejen, men det hade ingenting med att göra hur du tidigare blivit behandlad av dom. Eller att de var just Berghsare. Skitsamma, jag bara reagerade på ett enskilt inlägg, så jag förstår inte vad det har för relevans idag.

2010-05-14 @ 00:17:39
URL: http://www.toniteonly.se

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0