okay.

Elin skrev om att det viktigaste livet lärt henne är att allting blir okej i slutändan. Helt otroligt att man kan göra så olika saker med sina liv och ändå ha exakt samma slutsats. Har lagt upp den här bilden nån gång på bloggen, här kommer den igen. Det var det första jag skrev på vår tavla när vi flyttade in i lägenheten förra hösten:



Precis som Elin, så sammanfattar det allt vad jag lärt mig de senaste åren. Pratade tidigare i våras med Farid och vänner om att tatuera in den här raden på handleden. Har sparat tusen bilder på skrifter vid handleden efter jag hittade det ordspråket, fömodligen går det att göra snyggt om jag bara hittar en bra tatuerare. Hoppas på att göra den i slutet av sommaren.

Jag ville bara skriva om det. För Elin hade kunnat säga många saker. Hon hade kunnat säga att livet lärt henne att jobbar man hårt, så är vinsten stor. Hon hade kunnat säga att håller man ut genom svåra tider, så växer man som person. Hon hade kunnat säga att kärleken övervinner allt (men jag tror både hon och jag är av uppfattningen att det krävs en hel jävla massa fler saker än kärlek för att förhållanden ska funka).

Hon skrev inget av det. Hon skrev att i slutet, så löser det sig alltid. Oavsett vad. Och det är exakt likadant för mig. För mig är det sant, och vackert. Och det kommer vara sant, och vackert, under resterande period av mitt liv. Därför har jag det på tatueringslistan. Hade inte tänkt säga nåt innan jag gjorde det, men vill bara tala om för Elin att jag tror på det också. Jag vet att varje gång jag skulle se ner på min handled skulle det skänka mig ro. Och det är den finaste känslan en tatuering kan ge.

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.

Feedback
Postat av: Anonym

Åh, jag har just de orden på en liten lapp på väggen vid min säng, tillsammans med en annan lapp där det står "this too shall pass".



det blir säkert en grym tatuering!

2010-05-20 @ 14:27:51
Postat av: Cim

Hoppas det! Älskar this too shall pass också.

2010-05-20 @ 16:46:53
Postat av: Elin

Hörru vi är likasinnade. Så är det bara. Coolt! <3

2010-05-20 @ 21:28:52
URL: http://www.elinelin.tumblr.com

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0