oh the irony

Nu är jag trött. Trött på att tjejer ska skriva långa inlägg som hånar mig, på grund av att jag skriver om att tjejer aldrig lyfter upp andra tjejer (den totala dubbelmoralen är iofs komisk). Trött på att tjejer som säger att jag är en inspiration är tjejer jag inte vill inspirera. Hycklare, seriemördare och bara en stor, svart klump av dålig energi. Besviken, eftersom den senaste i raden var någon jag faktiskt trodde var smart. Det är så intressant att det här är människorna som dras till min blogg. Dom säger att jag är grym, men dom tar första chans att skjuta ner. Dom kopierar min stil, lägger upp videos och bilder jag lagt upp, skriver inlägg baserat på inlägg jag skrivit, och under allt det här ligger det en illvilja och noll chans till connection. Jag säger det. Svenska tjejer är inte för mig. Nina Åkestam och ett utvalt gäng andra ska jag befrienda när jag kommer hem. Resten är jag sååå över. Jag är så tacksam över pärlorna jag hittat. Med det tar jag och somnar. Här får ni nåt roligare. Det är vad jag ska fokusera på också. Haha. Kul video, faktiskt.

Puss!


Feedback
Postat av: Elin

Massa pussar från Kph. Längtar!

2010-05-16 @ 11:57:14
URL: http://www.elinelin.tumblr.com
Postat av: Sandra

Jag har nog läst din blogg i drygt något år så första chansen att skjuta ner vet jag inte. Jag reagerar på en åsikt, inte hela dig, jag respekterar fortfarande the hell out of dig. Och det är väl ingen ironi? Jag delar inte din åsikt och kritiserar den, whats the big deal? Att du tappar all respekt för mig för att jag kritiserar din åsikt, det kan jag inte göra något åt.



Absolut ingen illvilja, inget hån och inget hyckleri. Du tycker att svenska tjejer trycker ner varandra, du använder MIG som exempel och kallar mig hycklare? Jag är smart, men du väljer att skjuta ner hela mig istället för min åsikt. Mitt inlägg är inget hån mot dig, det är en seriös debatt, så ta dig i kragen för fan.

2010-05-16 @ 13:37:57
URL: http://www.toniteonly.se
Postat av: Sandra

Jag vill också gärna säga att jag gärna ser att du inte slänger mig åt helvete för att jag bara har en åsikt som inte är för att trycka ner dig! Jag har aldrig snott något av dig, lagt upp en video från din pojkvän och länkat till er båda, allt jag sagt till dig har jag menat, jag vill dig fan bara väl och skulle gärna ses när du är i Sverige. Jag förstår inte varför du tar svartlistar hela mig för att jag inte delar din åsikt, utan att försöka förlöjliga dig?

2010-05-16 @ 13:42:12
URL: http://www.toniteonly.se
Postat av: Cim

Men Sandra. Såhär är det. Du växlar mellan att vara trevlig och elak. Du tar det som åsikter, vilket jag förstår, men i såna här grundläggande värderingar så ändrar det min uppfattning om personen. Du blev arg när jag sågade Berghs-nissarna, du blev arg när jag sa att tjejer trycker ned andra tjejer. Det gör mig trött. Dessutom skrev du själv nån gång att du rekommenderar min blogg, trots att du sällan håller med om grejer jag skriver.



Jag har svårt att förstå hur man kan inspireras av nån man inte har samma värderingar som. Så enkelt är det. Kanske är jag konservativ, fan vet jag. Kanske är jag trångsynt. Oavsett vad så mynnar det här ut i såna här långa, utdragna diskussioner som inte ger mig nåt förutom en trött hjärna. Och då känner jag - what's the point?



När du säger "skjuter ner hela mig, och inte min åsikt". Där slår du huvudet på spiken. Välkommen till mig som person. Jag är mina åsikter. Jag tycker att folk ÄR sina åsikter. Har du flera grundläggande åsikter som jag inte håller med om, då sjunker du i mina ögon. Orättvist, kanske. Men jag är 23 och har varit så i hela mitt liv. Tror inte det kommer förändras.

2010-05-16 @ 20:31:27
Postat av: Sandra

Okej, fair enough. Jag har dock aldrig varit elak mot dig och om du inte gillar att debattera kring saker eller höra åsikter som skiljer sig mot dina så ptja, är det väl inte mycket jag kan göra. Men jag tror det kommer förändras när du blir äldre och inser att alla inte debatterar för att vinna eller visa sig bäst, utan för att lära sig och bredda ögonen lite.



Synd att du inte kan respektera mig för att du tycker du har rätt och alla andra by default har fel. Vi har nog inte ens olika värderingar, jag tyckte bara du var elak och översittande mot Berghs-studenter och är alldeles för svartögd när det gäller i svenska tjejer, det är inga värderingar. Jag blir gärna motbevisad, till skillnad från dig.



Men jag ska lämna dig ifred, jag lovar.

2010-05-16 @ 20:44:21
URL: http://www.toniteonly.se
Postat av: Cim

Haha. Det var ganska kul. Fråga vem som helst av mina vänner - jag ÄLSKAR att debattera. Jag är en debatt. Och snälla du, prata inte om hur det blir när man är äldre, du är 24. Tror inte du vet mer än mig om vad som förändras med åldern. Självklart debatterar alla för att vinna? Vad är annars poängen. Det är inte utan anledning Aftonbladet kör en poll varje gång Mona och Fredrik går upp "vem vann debatten?". Det är liksom definition av debatt, precis som krig. Lycka till med att kriga för att "bredda ögonen lite". Haha.



Att du tycker jag var elak och översittande mot Berghs-eleverna.. Det säger allt. Jag kan inte ens bemöta det, den ställningen är för absurd. Hade du varit i mina skor hade du legat i en pöl på marken och grinat efter två veckor. Jag höll ut i fyra månader. Det senaste året har så mycket skit hänt med vänner, familj och pojkvän att jag tvingats att växa något oerhört. Mina vänner uppmärksammar det, så jag vet att det är sant.



Det här är ingen fas jag går igenom. Det är sån jag är. Du är din åsikt. Du håller inte med mig i två av de grundläggande frågorna, i två av de saker som totalt format mig som person. Det för mig säger väldigt mycket. Det tycker jag det borde göra för dig med.

2010-05-16 @ 21:13:27
Postat av: Cim

Med det sagt - fortsätt gärna läs min blogg! Vi kommer inte bli bästisar, so what? Men kan vi lägga av nu med de här långa harangerna. Debatt är en grej, utdragna förklaringar en annan. Det här ger väl inte dig nåt, och inte mig heller.

2010-05-16 @ 21:18:00
Postat av: Sandra

Ålder är bara en siffra, right.. Och om du är trygg, mogen och stark så säger jag bara vad bra. Ännu bättre att du höll ut bland mobbare i hela fyra månader. Men snälla säg inte att alla debatterar för att vinna, det är ren bullshit, och jämför inte med politiker som debatterar för att vinna röster.



Men du har helt rätt om att det här inte ger något, och att vi kan lägga av med de här långa harangerna. Let's move on!

2010-05-16 @ 21:52:54
URL: http://www.toniteonly.se

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0