it's time to be fake

Hej älsklings.

Idag ska det rensas och städas och packas och alla andra vidriga saker som har med flytt att göra. Har ni nånsin tänkt på en grej? Du blir aldrig yngre än du är just i denna sekund. Jag vet. Rysningar. Men så är det. Jag stör mig på att jag börjat få fina linjer kring munnen, jag som slutade röka (två år i sommar, säg FAN vad duktig du är) för att inte få det. Men tror det har väldigt mycket med hudkvalité att göra också, genetik, ni vet.

Det här med plastikoperationer och Botox och Juvederm och allt vad det heter är jag totalt fascinerad av. Att en tjej som Alexandra, alltså Kissie, springer runt och opererar brösten tycker jag är trist. Stora bröst verkar vara jobbigt. Då är det liksom alltid det första folk ser. Jag har B i storlek, och självklart har jag drömt om att ha större, precis som jag antar att folk med större har drömt om att ha mindre. Bröstoperation kommer jag aldrig göra, om jag inte får cancer eller liknande. Lyfta brösten kan jag däremot tänka mig! När man blir äldre.

Men botox och sånt då. Jag tycker det där plastiga är så jäkla osexigt. Karaktär är helt klart viktigare än en slät panna, det finns tusen minnen i varje rynka. Men jag är inte främmande för att testa. Kanske inte botox, men det finns nåt annat som jag inte kommer ihåg namnet på nu, nåt som till skillnad från botox inte förlamar muskeln. Det kostar typ 2000 spänn per spruta och så blir du av med rynkor, det fyller ut huden på nåt sätt. Så håller det i typ ett år. Jag har aldrig haft strålande hud, och det skulle jag verkligen vilja ha nån gång i mitt liv. Kemiska behandlingar och sånt där kan jag också tänka mig, men inte den där syraskiten. Alltså, syra i ansiktet? Det låter efterblivet.

Hmm. Ja. Heidi Montag tycker jag också synd om. Hon som var så söt innan. Och sen har vi grabbarna, som bara blir snyggare med lite linjer. Orättvist, kan tyckas, men jag tror det helt är vår egna uppfattning som skapat det där. Tjejer åldras inte fulare än killar. Det tror vi bara för att media talar om för oss att det är så.

Nu ska jag äta frukost.

Puss.

Feedback

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0