i'm happy, i'm sad, bring me chocolate, oranges?

Det här händer varje månad:

Jag börjar bli irriterad. Det smyger sig på. Allt Farid gör är fel. Hjälper han mig med nåt så vill jag att han ska sluta. Hjälper han mig inte så är han dum i huvudet. Jag grinar som ett barn åt halvkassa reklamfilmer, jag är hungrig som ett djur och biter ifrån så fort nån pratar med mig.

Det värsta är svängningarna. Jag går från livsglad och kärleksfull till dödsfarlig Svarta Änkan på två sekunder. Och så står jag där varje gång och frågar mig själv - vad är det som pågår?

PMS. Såklart. Det är helt sjukt hur hjärnan glömmer det här varje månad. Jag blir fly förbannad, sen står jag där och fattar ingenting. Tills datumet slår mig, just fan, nu är det dags igen. Så fort jag kommit på vad det är ber jag om ursäkt till Farid och säger att han får hålla ut några dagar nu. Alltid värst för mig dagarna innan, vet inte hur många det funkar så för.

Nu ska jag duscha och gråta lite. Eller skratta. Vi får se vart jag ligger när jag kommer in i badrummet. Jävla, jävla mens. Jag är glad att du är ett tecken på att jag är frisk och vital, men jag hatar dig i alla andra avseenden. Du är sämst.

Puss.

Feedback
Postat av: jo

Haha åh jag är fan precis likadan. Äter halva kylen får panik och går och köper ett gravtest, diagnostiserar migsjälv som mano depresiv. Tills jag får dendär karakteristiksa "magvärken", då trillar poletten ner. Jag gissar på att det är för att jag verkligen förträngar att jag mår såhär varje månad.



Hehe, ja cuben, la en hel jäva månad på den. Håller med briefen var kass. Känner såhär i efterhand att våran lösning blev ungefär som briefen, lite tråkig och generisk. Men vafan, det händer.



Vi lär oss flash och html just nu. Jag sitter bara av den kursen, den känns fullkomligt onödig. Mest för att dedär programen är så jävla klumpiga och ointelligenta.Fast vi lär oss dem för att vi ska kunna bygga våra portfolio siter själva om vi vill.



Just denhär filmen är gjort i 4d, Flash och Aftereffects tror jag. Men normalt sett så är flash inte bra att göra casefilm i. Det tar alldeles för mycket jävla tid. Allvarligt talat så är det bästa att skaffa sig en filmkamera och filma sina filmer istället. Just nu gör alla här mycket stopmotion och handritat. Men jag antar att det är trender.



Om man vill göra det digitalt så är aftereffect absolut lättast och mest effektivt. Om man inte orkar eller kan så kan Keynotes och Imovie vara ett hett tips också.



Ta hand om dig :)

J



2010-05-23 @ 11:51:38
URL: http://juanna.blogg.se/
Postat av: Henryhedda

You have done a great job with everything on this site. I Love your site

2011-04-17 @ 20:49:28
URL: http://henryhedda.blog13.com

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0