boudin bakery / ambient campaign

Nu ska ni få se en kampanj jag slitit med de senaste nätterna. Sov sex timmar på två dygn för att bli klar med min art direction-final. Kom in igår som ett jävla vrak. Hade inte ätit middag kvällen innan, ingen frukost heller. Törstig, hungrig, trött och totalt utslagen. Satte upp mina åtta boards och väntade på att läraren, min älskade ad-lärare, skulle säga vad hon tyckte.

Och hon älskade det. Mount Kilimanjaro föll från mina axlar. Den här idén är helt ny, för Boudin Bakery.

Problem
Boudin måste hitta ett sätt att connecta med amerikanska turister för att sälja in sin nya home delivery-tjänst.

Solution
Posters vid domestic flights-gaterna på SF International Airport som uppmanar turisterna att sticka tillbaks till vart dom kom ifrån. Pay-offen kommer när dom väl satt sig på planet. När dom serveras sin måltid så är brödet från Boudin Bakery. Paketeringen binder ihop konceptet visuellt och copyn avslutar idén med en uppmaning att beställa bröd från hemsidan.

Details
Det här är ett samarbete mellan Virgin America, ett SF-baserat flygbolag, och Boudin, SF:s äldsta bageri. Det är bara vid Virgin America:s gater posters sätts upp, och det är bara på deras flighter brödet finns. På detta sätt vet vi exakt vilka vi når och när vi når dom. Vi slösar inte heller pengar på att visa posters för folk som inte kommer få pay-offen på planet.

What sparked the idea?
Surfade runt och råkade se att Virgin America vann "bästa flygplansmat på inrikes flyg" 2009.

 

 


"Don't get us wrong. We love when you come visit. But we know it's easy to leave a little piece of your heart in San Francisco. That's why we're so excited to offer you a slice of ours.

No matter where this trip takes you, rest assured that the beauty of the Bay can follow. We now deliver nationwide. So from the comfort of your own home, log on to boudinbakery.com and choose from our wide variety of original San Francisco Sourdough Bread. Before you get there, here's a sample. We'll be ready when you crave another bite.

BoudinBakery.com. Bring San Francisco home."

Vad tycker ni hjärtan?

Feedback
Postat av: Elin

Två tummar upp, ett jättesmil och ett fånigt nickande samtidigt. Ungefär så dum ser jag ut när jag älskar någon av dina idéer.

2010-05-13 @ 20:12:52
URL: http://www.elinelin.tumblr.com
Postat av: jenna

Bra skit älskling.

2010-05-13 @ 21:16:12
Postat av: Cim

Haha, okej Elin, då vet jag :)



Tack grisen.

2010-05-13 @ 21:20:43

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0