type assignment / typography

Läxa till ikväll. Sånt här tycker jag är skitkul. Matcha typsnitt med bilder som vi fått av läraren. Man får inte använda samma typsnitt två gånger. Skriv ut namnet på typsnittet och placera i bilden.

Personligen tycker jag att det här är bra. Kommer säkert bli sågad, men det får vi se ikväll. Elefanten, gräshoppan och cellon (?) är klockrena i mina ögon. Påven själv skulle inte kunna få mig att byta dom. 70-talsstranden längst ner till vänster är jag lite osäker på. Vågen också. Bilen känns konstig. Vet ni hur svårt det är att hitta ett typsnitt som säger "sportig, sexig bil"? Ganska svårt.

Skitsamma, vad tycker ni?


Feedback
Postat av: robbah

alla utom bilen!

2010-03-05 @ 14:56:38
URL: http://www.myspace.com/huntedhedgehogs
Postat av: Cim

Bilen fick okej kritik. Den säger ju ändå sofistikerad. Men jag håller med, hade kunnat hitta ett typsnitt som säger snabbhet mycket mer.



Han gillade däremot inte alls vågen. Och inte stranden längst ner till vänster. Det är tydligen Gaugin som målat, jag trodde det var nån teckning från en femåring.



Tack i alla fall :)

2010-03-05 @ 19:22:27
Postat av: robbah

ha, en femåring :) elefanten va ju bäst iaf.

2010-03-08 @ 15:57:11
URL: http://www.myspace.com/huntedhedgehogs

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0