poster / don van vliet musical play



Captain Beefheart är en gammal konstig nisse jag inte orkar berätta något om. Don Van Vliet är hans riktiga namn (tror jag?). Jag fick i uppdrag att designa en poster för en musical play som han fixat ihop.

Nu var ni så jävla duktiga med de lila adsen jag la upp, så snälla, utan att jag säger någonting, och INNAN ni googlar, gör mig tjänsten att svara på detta:

- Vad får ni för känsla från den här postern? Vilket årtionde? Och vad tycker ni om designen i sig? Finns det nåt störande element?

PUSS. Och gnäll på allt förutom på skarpheten, kvalitén försämras när man laddar upp här.

(I did this and you can't use it without permission, assface)

Feedback
Postat av: jenna

öhm assface... jag kan inte se den..?

2010-03-12 @ 00:10:11
Postat av: Sandra

60/70-tal tack vare glödlampan. Jag tycker det är fantastiskt snygg. Gillar droppen och kompositionen av text. Enda är väl att den mörka blå färgen är lite mörk, men det kanske är uppladdningskvalitén? Det vet jag inte. Men jag tycker det är grymt.

2010-03-12 @ 07:07:03
URL: http://www.toniteonly.se
Postat av: Cim

60/70tal, perfekt. Mörka blå färgen? Finns ingen blå färg på postern. Undrar om ni ser den eller om blogg.se strular - postern är orange i botten, och de enda andra färgerna är vit och mörkbrun. Eller menar du pianoformen? Den är svart. Tycker du den ska vara ljusare?



Tack Sandra!

2010-03-12 @ 07:16:33
Postat av: Sandrq

Haha bilden jag sag vqr riktigt morkt bla, sag inget orange, sag inget vitt eller morkbrunt heller.. bara blue and black! Blogg.se strular nog. Nu ser jag inte bilden overhuvudtaget!

2010-03-14 @ 11:54:55
URL: http://www.toniteonly.se
Postat av: Cim

but whyyyy. testar att lägga upp den igen

2010-03-14 @ 20:16:53

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0