logos / initials

Logos är svårt. Enligt många det svåraste uppdraget du kan få som designer:

- Här, förmedla att vi är ett naturligt sötningsmedel utan kalorier. Inga bilder, du får två bokstäver. Och just det, inga färger heller. Lycka till.

Det här är anledningen till varför reklamfolk tjänar lika mycket som civilekonomer - lika svårt som det skulle vara för mig att få VG på en makroekonomi-tenta, lika svårt skulle det vara för en ekonomnisse att förmedla en företagsidé med så få medel som möjligt. Det är helt skilda kunskaper.

Men skitsamma. Här är mina logos tills imorrn. Fem stycken i svartvitt. Vi fick välja två eller tre bokstäver, vilka som helst. Jag valde mina initialer. Logos är något jag tycker är riktigt kul att pyssla med, konstigt nog. Helst, faktiskt, med så få medel som möjligt. Jag tror det är ordälskaren i mig som kommer fram, för det är i princip vad det handlar om - skapa nåt intressant utan bilder. Skapa en visuell effekt med två bokstäver.

Guuuuud, vad jag inte kan sluta snacka. Jag kommer bli en sån här jobbig jävla reklamnörd som står på Riche och skryter om lägringen av Sveriges största konto. Fy fan.

Läxan var att göra logos med en sak i åtanke - den första ska vara väldigt konservativ, den sista ska vara väldigt experimentell. Däremellan växer, förhoppningsvis, en historia fram. Jag har lekt lite med idén av reklam och copy, men inte allt för mycket. Efter de fem första följer ett par variationer (jag skulle kunna göra hundra stycken).

Puss (ÅSIKTER?).


 

 

 

 


 

 


Feedback
Postat av: Nathalie

Tror jag gillar nr 3 bäst!

2010-03-18 @ 19:38:43
Postat av: Josefine

Gillar verkligen nr fem. Smart och väldigt stilrent!

2010-03-19 @ 05:47:22
Postat av: Cim

Tack Josefine, det är min favorit!

2010-03-19 @ 16:21:35

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0