summer in sweden i'm in love

Herregud vilken underbar helg. Hade min helg varit en sång hade den varit den vackraste sången i världen. Sverige har tydligen bestämt sig för att visa sig från sin bästa sida i år. I fredags var det som bekant midsommar, underbar dag/kväll hos Jonna, vi körde lekar, ölspel, åt sjukt god mat och blev plakatfulla. Traditionellt midsommarfirande till fullo. Kvällen avslutades med en spyendes bästa vän och en spyendes pojkvän, jag fick agera mamma åt de jag älskar mest. Vi kom hem safe and sound tack vare Emil - puss!

Igår tog vi en fotboll, ett paket korv och ett jävla gott humör och gick ner för att spendera kvällen vid Ösbysjön: jag, Emil, Jenna och Farid. Vi drack massa gott boxvin och pratade tills det ljusnade ordentligt vid tre-tiden. Det slutade med att vi inlindade i täcken somnade precis invid sjön, så sjukt mysigt. Brasan knastrade, myggmedlet var på (vi såg på riktigt inte en enda jävla mygga på hela kvällen, otroligt) och vädret var underbart.

Vi vaknade vid halv sju i morse, då tände Farid brasan igen, sen rörde vi oss hemåt efter lite frukost bestående av kakor, cigg och morgondopp. Det absurt fantastiska vädret valde ju att fortsätta, så då gjorde vi samma sak. Vid halv ett-tiden idag åkte vi ut med en kompis båt nere vid Farstaviken, spenderade precis hela dan ute på sjön. Lycklig hund, strålande sol och vattenring efter båten i högsta möjliga fart. Vi avrundade med sushi när vi var tillbaks på land runt fem. Jag och Jenna bara tittade på varandra när vi kom hem - "vilken jävla helg". Helt fantastisk. HELT fantastisk. 

Vi har bilder på allt naturligtvis. Vi kan avrunda älskade midsommar först och främst. Nästan alla bilder är från Jonna, och precis varenda en är ren och förbehållslös kärlek. Älskar dessa bilder.


Puss älskling.

Älskade Farid och jag dansade oss svettiga.

Vi förberedde oss för kubb och slog det andra laget typ fyrahundra gånger.

Vi skrattade i många minuter åt Jonnas rultiga misse.

Skottkärrekörandet gick.. sådär.

Som sagt.


Vi lekte norsk fylla och ramlade nästan in i väggen allihop.


Jag kände mig väldigt flickig i en blommig klänning och lockat hår.



Och när kvällen trillade på gjorde vi vad vi gör bäst.. ölspelet.

Igen, Jonna - du kickstartade en av de finaste helgerna jag någonsin haft. Jag älskar dig. Puss.

Feedback

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0