long-ass entrance

Det var länge sen jag kände mig riktigt snygg. 18-års-snygg. Igår var en sån dag. Helt och hållet Jennas förtjänst. Sjukaste förkröket på länge, hon satt och klippte i min klänning, skrek att jag "knullade hennes liv" medan hon försökte få fram min vision med svart tråd och nål.

Till slut gick det. Fick klippa sönder älskad långklänning, men det här blev fan så mycket bättre, inte sant?

Under lät jag bh:n från Gina kika fram. Helt otroligt vad folk i Stockholm ska ha åsikter, förövrigt. Kom fram en tjej till mig på toaletten på Soap - "ta av dig bh:n, det blir mycket snyggare". Eh, va? Vem fan är du, liksom. Jävla mongo. Dessutom var det en grabbhalva inne på toaletten hos tjejerna, sånt gör mig förbannad. Få oss att stå i kö för att du ska skita, sopskalle. Det sa jag till han. Han rodnade. Skitsamma.

Det plågar mig att säga det här, men faaaaan vad Soap har gått ner sig. Jag hoppas att det bara var för att det var torsdag, hoppas, hoppas. Vi konstaterade att hela stället bestod av en samling bönder och stekare. Antingen folk som är för fula för att festa på Stureplan, eller folk som tror att dom är för snygga för Skövde, så dom kommer upp hit istället. Måste gå dit på en helg och se om vinden vänder. Förut var det mer av en sluten krets som festade på Soap, outcasts som inte pallar med fjortisarna på Stureplan, men som fortfarande vill klubba mer än vad Söder har att erbjuda. Man kom in genom dörren och kände "det här är vårt ställe". Dom som gick till Soap gick BARA till Soap. Det var dessutom ett sexigt ställe. Intimt. Det låg sex i luften, alltid.

Igår, herregud. Det låg typ gödsel och billig parfym i luften. Tjejer med platinablonderat hår och jeansjackor, eller killar med två halva hjärnceller och fula tatueringar. Katastrof. Förr i tiden kunde man bara luta sig tillbaka och pricka av alla snygga killar som kom in genom dörren. Nu såg jag inte en enda. Och då var stället fullt.

Men ungefär NU ska jag sluta gnälla. Det positiva med igår var att jag fan aldrig blivit raggad på så mycket. Vi hann sitta i tre minuter innan vi blev serverade drinkar både på Soap och East, som vi gick till sen. En kille trodde jag var underklädesmodell, en annan sjönk ner på knä och ville kyssa mina fötter när jag gick på toa. Likväl. En stund på East bara tittade jag mig omkring och insåg hur extremt lite jag saknar Stockholm. Det här efterblivna klubblivet där alla antingen är kåta, förbannade eller höga på valfri substans.

På East satte vi oss på uteserveringen, jag kände igen killen vid bordet bredvid en aning, men kunde inte placera honom. Det tog en stund, sen blev vi skickade drinkar, shots, rosé, precis allt dom kunde skicka över. Det var kanske sex killar totalt. Vi satte oss vid deras bord efter att ha blivit bortskickade från vårt, det visade sig att snubben jag kände igen hette Bobby. Mammas pojkar har jag ingen jävla aning vad det är för nåt, men där var han tydligen med. Sjukaste namnet på en realityserie nånsin. Eller så fattar jag bara inte vad det handlar om. Hursom, han var väl trevlig, han hade ett par kompisar som var ännu trevligare. Men det var ett jävla mongo-jon som på riktigt försökte våldta mig på uteserveringen. Han tryckte mitt huvud mot sitt och tjattrade i mitt öra hela tiden, jag måste sagt NEJ femtio gånger. Jenna försökte hjälpa mig, men den här snubben gav sig inte. "Varför gillar du inte mulatter?" frågade han och sen "Jag kan få din kropp att rulla", vad fan det nu betyder. Alltså, MONGOSTOCKHOLM. Haha, helt seriöst. Ska inte amerikanare vara mer påflugna? Dom framstår som absoluta gentlemän jämfört med vad fan Sverige erbjuder.

Bobby och hans vänner ville ha med oss till labbet sen, men det hände ju inte. Farid kom in och hämtade oss i stan vid 3-tiden. Helt absurd kväll. Jättekonstig. Nu är jag svinbakis. Perfekt. Ikväll kör vi igen.

Puss.


Feedback
Postat av: Jonna

Hinner inte läsa det du skrivit men JA, sjukt snygg igår! Puss!

2010-07-03 @ 08:51:16
URL: http://jonnajonna.tumblr.com

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0