free concerto

Hej söta.

Nu sitter vi på bussen på väg hem från Linköping. Det regnar fortfarande, haha. Det ska bli skönt att komma hem. Vi ska stanna i stan en stund, boka resa till SF, äta strömming och mysa. Det är sällan vi får en hel dag ensamma ihop.

Bilderna från den här sommaren översvämmar datorn. Så mycket minnen samlade. Just nu känner jag mig mätt på Sverige, Sf hägrar som vanligt. Till och med regnet doftar ambition där nere. Där har jag mycket mer inspiration. Kan fan knappt få ihop en hel mening här på bussen mellan två städer som inte skulle betyda nånting för mig om det inte var för släkt och familj. Jag är extremt onostalgisk när det kommer till platser och hus och sånt. Om pappa skulle sälja vårt hus i Ösbydalen, där jag bott i tjugo år - kunde inte bry mig mindre. Kärlek sitter inte i väggarna på ett hus. Precis som självförtroende är det något som följer med en. Det måste det göra. Det kommer inifrån.

Här får ni lite bilder från en kväll av kräftskiva hemma hos Jenna i Enskede, följt av bilder från en underbar sommarkväll på Linas balkong (precis mittemot Mose Backe, löjligt bra läge, vi tittade på Melissa Horn till avundsjuka blickar från alla som till skillnad från oss betalat typ 300 spänn). I mitten av augusti kör Linnros där, hoppas Lina är hemma då så vi kan nyttja balkongen - alternativt takterassen - igen!

















Feedback
Postat av: Jonna

Hm, hus och väggar och tak har alltid varit ngt viktigt för mig. När jag flyttade från haghulta tyckte jag det var jobbigt att lämna så många minnen, och då var jag 8 år. Skulle verkligen bry mig om mamma och pappa skulle flytta från värmdö. Och det där med självförtroende kan vi agree to disagree :) puss.

2010-07-26 @ 16:13:22
URL: http://jonnajonna.tumblr.com

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0