sleepless

Hej missar.

Bara tolv minus här idag, rena sommaren. Inatt var det 30-. Japp. Försökte ta bild på snön igår åt Farid, kameran vägrade. Tror inte riktigt den är byggd för Sveriges vintergravkyla. Ändå tycker jag det är skönt, för det blåser inte alls som det gjorde i New York.

Igår spelade vi kort på request från mig, vi åt jättegod middag som Chris lagat och så tjattrade vi. Pappa hade köpt en ny träningscykel som han gapade om hjälp att montera upp, den står nu mitt i vardagsrummet. Mitt i ett teveprogram sätter han sig plötsligt och börjar cykla. Chris som brukar störa sig på att jag viftar på min fot blir relativt - relativt - irriterad. Ja ni.

Jag trodde att jag skulle komma hem till samma gamla vanliga. Och på många sätt är det väl så. Bakdörren är fortfarande trasig från att jag och Chris brutit oss in för många gånger med kofot och spade. Det finns inget toapapper. Pappa har köpt en kyl, men inte tagit bort den andra, så nu har vi två stycken varav den nya ser absurt malplacerad ut i sin vackra stålkropp bredvid allt som var nytt 1973. Katten sparkas ständigt ut ur köket. Pappa vinner i kort hur jävla mycket jag än leder med genom hela spelet. Det tog två timmar innan pappa och Chris gemensamt lyckades spilla ut ett glas vatten precis bredvid min dator. In till grannen för att låna hårfön - tror ni vi hade nån själva? - och så grav irritation på det.

Men en del är som sagt annorlunda också. Och det är inga fina förändringar. Jag vet inte vad jag ska göra. Det är som att varje gång jag kommer hem är jag lyckligare, och varje gång jag kommer hem har världens rasat en bit till här hemma. Sjukt så det funkar. Jag har i alla fall fått prata med både Jenna och Jonna, snart ska vi dessutom iväg på bowling med familjen ute på Kungsholmen. Jag ska dricka öl.

Vi låg och tittade på Entourage igår. Jag somnade innan ett och sov i tolv timmar. Känner mig som en zombie fortfarande. Kanske är det omöjligt att bli utvilad utan dina arm under mitt huvud. Jag tog ett glas rödvin igår, det smakade skit. Tog en öl, den smakade avslagen. Kanske kan jag inte njuta utan dig. Jag önskar att du hade varit här och lekt med all snö. Och jag älskade dig ännu mer när jag efter en kvarts irriterat letande insåg att du faktiskt kom ihåg att lägga ner laddaren till kameran. Du tar alltid hand om mig i det lilla. I love you.

Bilder kommer senare idag.

Puss.

Feedback
Postat av: pojken

ikväll väcktes jag av 2 stora anledningar. pappa snorade och snarkade samtidigt. fick avbryta honom genom att snärta till hans öra. och mindy sms:ade 4 på morgonen för att fråga om vi hade mer hundmat i lägenheten.



det är kanske tur att du inte ser mig och mina pösiga ögon nu :) ska på moma själv idag för att se tim burton uställningen och sen vandra runt med mamma.



det är märkligt, vardagen känns verkligen annorlunda utan dig. som på halvfart. men det är klart att du kan njuta utan mig. det är ju ett av de fina anledningarna jag föll för dig för :)



jag saknar dig babe. och jag önskar också jag varit där. ngt så oerhört. det där med kylen låter hysteriskt! men varje morgon jag vaknar utan dig, hur tungt det än är, är jag lite gladare för jag vet att det är en dag och natt mindre tills jag får vara med dig igen.



alltid din

- f

2010-01-06 @ 15:58:14

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0