not cute

Dagens bästa är att min tuition inte höjts. Trodde det först, men insåg sen att den istället sänkts med 100 dollar. Väldigt bra. Dagens andra bästa är att jag pratade med Viktor i telefon i typ en timme. Förstår inte hur det kan vara så lätt att prata med vissa efter att man inte hörts på så länge, men skitsamma.

Av en slump hittade vi Victoria's Secret på 3:an precis när det började. Fruktansvärt besviken. Ingen Gisele, ingen Lima, en alldeles för tunn Caroline Winberg och bara sjukligt smala tjejer i stort. Den enda med snygga ben var Fergie i Black Eyed Peas. Och möjligtvis Marisa Miller. Resten var för smala.

TJEJER, OM LÅREN ÄR LIKA SMALA SOM VADERNA ÄR NI SJUKA. Punkt slut. Jag vet inte om det finns någon som bantar som läser min blogg, konstigt vore väl det, men om så är fallet - lägg ner. Det absolut fulaste jag vet är för smala tjejer, och ja, jag är medveten om att det kan vara en sjukdom och ha att göra med dålig självkänsla osv. Men jag säger det ändå. För det gör mig förbannad.

Marilyn Monroe var en storlek 42:a, läste jag häromdagen på en tjejs blogg. Vem tyckte att hon var fet? Ingen. Hon är den sexigaste kvinnan någonsin. Det skrämmer mig att idealen förändrats så pass, och jag är så glad att jag själv inte påverkats. Jag är 1,72 och väger typ 55 kilo, och enligt det BMI:et är jag frisk. Jag har röv och mina lår nuddar varandra när jag går. Men jag är smal, kan i princip inte gå upp i vikt. Jag har extremt snabb förbränning, och om jag kan hålla mig frisk kan alla. Det handlar inte ens om att äta överdrivet, det handlar om att äta normalt.

Skitsamma. Orkar inte ens. Sluta banta bara. It's not cute.

Imorrn väntar promenad med Jonnis och sen utgång med polare från Berghs som är hemma från Australien på jullov. På söndag blir det hem till Jenna med Chris för att gosa med Lexi. Måndag ska jag till läkaren med Chris. Lite planer är i alla fall skönt att ha.

Jag börjar långsamt acceptera att Sverige inte är mitt hem längre. Känner mig konstig här. Vill tillbaks till USA.

Puss.

Feedback

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0