new beginnings



Ett julpyntat Macy's

Nu är jag redo att åka hem. Vi har gjort mycket här i New York, och New York har gjort mycket för oss, men nu är jag redo att åka hem. Det är så kallt här att det är helt omöjligt för mig att greppa att det är ännu kallare i Sverige. Typ två minus har vi väl här nu, det blåser så träd knakar, och jag fryser som om jag var uppväxt i Argentina. Snorgriskallt.

Vi var inne på Macy's för ett par dagar sen. Tror vi har gjort en del jag glömt berätta. Idag var vi i Soho igen. Handlade smink för 100 dollar. En påstridig bög började sminka mig med nåt märke jag aldrig hört talas om och helt plötsligt såg jag tre år yngre ut. Då öppnades plånboken typ av sig självt. Vi hann också med mezetallrik och mozzarella sticks på en italiensk restaurang, och sen ostron och vin på en ostronbar på Spring street. Kommer sakna Farid som in i helvete, men nu är jag redo att åka hem. Planet går i övermorrn.



Farids morbrors fru, som vi bor hos, är konstnär och gör otroligt vackra grejer. I gästrummet hänger mina favoriter på rad.

Imorrn ska vi förmodligen till Brooklyn, om det inte är absolut pissväder. Första gången jag var i New York kändes det inte som en stad för mig. Det gör det inte nu heller. Jag är förmodligen den enda jag vet som inte älskar New York. Det är för stort, för stökigt, för mycket armbågar för min smak. Men låt mig testa det på våren och jag kanske ändrar mig. Vädret har nog format min åsikt lite också, haha.

Puss på er.


Feedback

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0