little devil

Dåligt samvete är något man har ibland om man är en normal människa. Det behöver sällan vara berättigat, men det spelar ingen roll. Ett dåligt samvete föder sig själv och sen försvinner det gärna inte på ett tag.

Jag har dåligt samvete över att jag inte kommer hinna åka till Linköping. Jag har dåligt samvete över hur det tog slut med mitt ex, och jag vet att det inte kommer stillas innan han hittar en ny tjej. Jag har dåligt samvete över att jag vill leva mitt eget liv istället för att konstant se efter min familj. Jag har dåligt samvete över pengar. Och nu har jag dåligt samvete över att Lucas är dålig och jag inte är med honom.

Vi vet inte vad det är, i bästa fall bara löss, i värsta fall en hudsjukdom. Och jag är en dålig mamma som inte ens är med honom, och stackars Farid som blir ännu oroligare än jag eftersom han har fullt ansvar nu.

Dåligt samvete sköljs inte bort med alkohol.

Men jag ska ändå försöka i helgen.

Puss.

Feedback

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0