image

Trots att jag bloggat ganska länge nu, så vet jag att det är massa saker ni inte vet om mig. En grej som jag inte pratar särskilt mycket om är plastikkirurgi. När jag var yngre hade jag ingen speciell åsikt om det, jag tyckte att folk fick ändra vad dom ville och jag funderade själv på det som alla gjorde under den perioden, även flera bekanta - bröstoperation.

Med åren så vet jag inte vad som hänt. Men nuförtiden skulle jag aldrig kunna tänka mig att göra en rent kosmetisk operation. Sitter och tittar på TV4 Fakta nu, nåt program som handlar om före och efter plastikoperationer. Det äcklar mig något så fruktansvärt, hela proceduren. Det är egentligen inte konstigt - jag avskyr alla former av tabletter, piller, allt som vi inbillar oss att vi behöver när det ofta handlar om att ta hand om sig själv bättre från början.

Som huvudvärkstabletter. Nåt så jävla dumt har jag aldrig hört talas om. Så du stressar en hel dag, äter ingen lunch, kommer hem och tar en huvudvärkstablett. Eller så går du ut och förgiftar kroppen med alkohol, vaknar upp nästa dag och löser det med en huvudvärkstablett. Det slutar med att du är beroende av det, och anledningen är oftast att du ätit/druckit dåligt, eller att du supit skallen av dig. Det här är ett arv från min pappa och förmodligen det jag alltid kommer vara som mest tacksam för - kroppen har ett eget fantastiskt immunsystem. Ju oftare du stoppar i dig tabletter och skit, ju oftare blir du sjuk. Kroppen blir immun mot medicinerna och på den vägen är det.

Jag är aldrig sjuk. Alltså, på riktigt. Aldrig. Jag har inte varit förkyld på flera år, jag har inte haft feber sen jag var liten. De gånger jag varit dålig har den antingen varit matförgiftning eller bakfylla. Då tar jag aldrig nån jävla tablett. Jag dricker vatten. Min lösning på allt.

Den värderingen grundar nog mina åsikter när det gäller plastikkirurgi också. Jag kan inte tänka mig att stoppa något artificiellt i min kropp, något som inte hör hemma där. Tycker fortfarande att andra får göra som dom vill, och jag har sett snyggt gjorda bröst, näsor och så vidare. Men inte för mig. Operationerna är så omfattande och grisiga.



Feedback

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0