free stuff baby

Hej missar.

Klockan är sju på morgonen. Jag är nog lite jetlaggad trots allt. Farid sover, så ska inte hacka för mycket på tangenterna. Men måste bara berätta en sak.

Tror att jag nämnt förut hur folk gör med möbler som inte kommer till användning här. Det är som en oskriven regel - istället för att slänga dom så ställer man ut dom i lobbyn eller på gatan. I 90 procent av fallen kommer då någon förbi som ser skatten i andras skräp, plockar upp och bär hem. Smidigt, smart och framförallt miljövänligt. Nåt Sverige borde ta efter.

Vi har plockat upp både stolar och glas på det här sättet. Igår när vi kom ner i lobbyn står det en sjukt fin soffa där. Trodde nästan det var nån som höll på att flytta, men nej då. Så promenaden med Lucas fick vänta, vi konkade upp skiten och nu står den hur fint som helst i vårt lilla kyffe. Bilder på det kommer snart.

Jag berättar mer sen. Håll till godo med bilder från mina första dagar här.














Feedback

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0