fit

Okej. Precis som förra våren kör vi igång nu igen med träningen. Vi har omkring fyra månader kvar på våra gymkort, så det passar ju fint. Det är ju bara så inihelvete svårt att hålla upp det där under sommaren sen, men vi kör och ser vart vi hamnar.

Mina förutsättningar är svåra. Om jag springer på löpbandet i en vecka går jag ner tre kilo. Kör jag för mycket konditionspass överlag, typ spinning eller dans, så finns det snart ingen Cim längre. Tjejer har hatat mig för det där länge, och majoriteten av folk verkar tro att "naturligt smal" är nåt modeller har hittat på för att ingen ska gräva i deras ätstörningar. Jag ÄR naturligt smal, och många med mig. Min förbränning är svinsnabb och jag har lätt för att bygga muskler. Samtidigt är min kondition sämst.

Anledningen till att det här är svårt är för att jag verkligen inte vill gå ner i vikt, samtidigt som jag skulle vilja ha en bättre kondis. I vår tror jag att jag tänker skippa löpbandet och istället köra på övningar som fokuserar på att tona vad man redan har. Yoga är så tråkigt att jag vill ta livet av mig, men pilates kanske kan funka. Där är det mycket fokus på mage och det passar mig. Sen tänker jag köra ännu mer mage i form av mer statiska träningar, kan tipsa om ett par senare som man inte behöver gymkort för att kunna göra.

Det jag behöver också är övningar för rumpan som tonar, inte förminskar. När jag går ner i vikt går jag ner ganska jämnt över hela kroppen, och jag vägrar bli av med min främsta asset (haha, vad rolig jag är). Ska kolla med nissarna på gymmet om dom vet nåt som formar utan att ta bort.

Tre gånger i veckan är mer än tillräckligt för mig när det gäller att bli mer vältränad. Farid har ungefär samma fysik som mig. Som vi bestämt nu kör vi måndag, onsdag, fredag varje vecka. Förra våren mådde vi så bra av det att vi körde fyra-fem gånger i veckan, får se om det blir samma sak nu igen.

Min förebild är i alla fall Sofi Fahrman, som har en otroligt fin kropp. Tight, tonad, kurvig. Hon kör mycket kampsport vet jag.

Puss.


Feedback
Postat av: olivia adolfsson

DU ÄR TYP BÄST LAVJAA

2011-04-21 @ 13:48:34

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0