earthquake

Jag hatar min intuitiva sida. Jag borde inte göra det, men jag hatar den.

Vaknar upp för en timme sen, klarvaken. Helt oförklarligt, då jag var svintrött när jag gick och la mig. Klockan är nu tio i sex på morgonen. Ligger ett tag och bara undrar varför jag inte kan somna om. Sen börjar jag tänka att det kanske hänt Farid nåt, delvis för att mamma hade en sån grej en gång som var riktigt läskigt intuitivt.

Jag satt i en bil på väg upp från Malmö tillsammans med en kille jag dejtade, han körde. Det var tidig morgon, typ som nu. Mitt på motorvägen utanför Barkarby så somnar han vid ratten, jag sov också, och bägge vi vaknar upp precis innan vi kör rätt in i det jävla vägräcket. Han vred ratten, bilens sida skrapade längs räcket, jag skrek och slog i mitt knä. Ja, det var sista gången vi dejtade. Hursomhelst, en minut efter det hänt så ringer mamma min mobil och frågar om allt är okej, för att hon precis vaknat och känt på sig att nåt hänt. Ganska sjukt.

Jag gick i alla fall in på Facebook nyss för att skicka till Farid, bara "säg att du lever så jag kan sova imorrn, är du snäll". Vet inte ens om han har internet, han är vid Lake Tahoe i en jättefin stuga med ett gäng vänner. Efter det slår det mig att jag kan kolla amerikanska nyhetssajter. Och tamefan.

Senaste rapporten från Kalifornien är en jordbävning på 6,5 Richterskalan. Det är ganska jävla högt. Den har slagit till typ vid Ferndale, som ligger norrut på den kaliforniska kusten. Jordbävningen ska ha känts upp till Oregon och ner till början av Södra Kalifornien. Det betyder att San Francisco fick en släng. Jag hoppas verkligen att vår lägenhet är okej, vi har inte direkt nåt som kan gå sönder, men jag hoppas mest att huset står kvar.

Nu är Farid också i Norra Kalifornien, men Tahoe gränsar till Oregon på andra sidan, så att säga, han är alltså så långt från kusten det går att komma. Jag hoppas att allt är okej, och det är det säkert. Men lik förbannat. Orolig. Jag vet inte hur djupt in i landet en så stark jordbävning känns. Jag hittar inga rapporter om att någon dött i alla fall.

Komiska också är att det här hände sent på eftermiddagen kalifornisk tid. Jag vaknar upp, är vaken en timme innan jag ser nyheten. Och när las den upp på nätet? 56 minuter tidigare.

Skönt att min intuitet täcker medias uppdatering, och inte klockslaget för händelser i sig. Grattis.

Kyss.

Feedback

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0