dream away

Jag vet inte om det beror på att Farid är borta eller på allt skit jag varit tvungen att ta itu med sen jag kom hem, men mina drömmar är så konstiga att jag aldrig vill sova mer igen. Jag orkar inte. Samma sak igen inatt, gravt obehagligt utan att vara mardröm. Tänk The Shining, så är känslan ungefär. Nu kommer jag ihåg den igen, vet inte ens om ni är intresserade, men i kort version:

Jag är hemma, här, hos pappa. Jag står i mitt rum. Det kommer in en man som är min granne, inte i verkligheten, men i drömmen är han det. Vi pratar och jag berättar att det tidigare varit en man inne som försökt att våldta mig, jag lyckades komma undan. Den här killen försöker då göra samma sak, men det är så jävla konstigt. Det finns inget raseri, inget våld, ingen hysteri. Han gör vaga utfall, och jag säger nej, eller ber honom att sluta. Jag "känner" vad han försöker göra, mer än att han gör det. Han går över till sitt hus igen.

Senare den natten ser jag hundratalet människor komma på cyklar. Alla går in i hans hus. Jag får en extremt obehaglig känsla, drömmen känns verklig, och det är ju inte direkt normalt att man får hundra pers hem bara sådär. Det kommer någon och knackar på hos oss, men jag skickar bort dom. Natten efter kommer det ännu fler folk på cyklar, två-trehundra. Alla går nu in i huset bredvid. Jag känner ingen av människorna.

Får direkt en känsla av att jag måste skydda min familj, rusar ner och låser dörren. Chris och pappa kommer till dörren, Chris framträder absolut tydligast. Jag försöker förklara att vi är i fara, men ingen tror mig. Till slut kommer dom till vår dörr, dom vill ha ut oss. Jag håller emot allt jag kan. Så fort dom drar i dörren märker jag att den inte är låst, då blir Chris rädd och börjar förstå att nåt är fel. Där slutar drömmen.

Alltså, allvarligt. Nu tänker jag söka på drömtydningar igen. Det största med den här drömmen är igen att den känns extremt verklig, att den innehåller vad jag enklast skulle förklara som psykologisk våldtäkt, att Chris framträder så starkt och att jag känner en plikt att skydda min familj.

Ärligt talat skulle jag nog kunna tyda den här drömmen själv utan större hjälp, bara av att tänka på vad som hänt sen jag kom hem. Men jag ska söka ändå.

Finns det nån som drömmer, självklart inte likadana, men så pass obehagliga drömmar?

Edit: Kom på en till grej. Innan den här drömmen hade jag en annan. Där hade vi köpt en sjukt söt valp och jag lekte med den i timmar. Ska ta reda på vad det betyder också.

Puss.




Edit2: Okej, så lägger till vad jag hittat i det här inlägget istället för att skapa ett nytt. Jag måste fixa fler kategorier till min blogg, det skulle jag kunna sysselsätta mig med idag. Jag kör min dröm med tydning ord för ord.

Valp: Haha, alltså det här är så kul. Valp symboliserar ungdom, spontan kärlek, entusiasm. Det representerar ofta känslan av att vilja ha ett barn, att vilja vara gravid. I grunden symboliserar det en vilja att ta hand om någonting, att älska och att älskas.

Våldtäkt: Det här gäller om man undkommer våldtäkten, som jag gör i drömmen. Det ska tydligen betyda att man försöker ta fram sina starka sidor om man känner sig utsatt. Våldtäkt i en dröm kan också ha att göra med en rädsla för att bli oönskat gravid. Lite creepy, för var med en tjej igår som tog flera graviditetstest och innerligt hoppades att hon inte skulle vara gravid. Pratade också mycket med Jenna om att jag verkligen aldrig vill behöva utsättas för en abort. Låter som att det stämmer, med andra ord. Våldtäkt kan också symbolisera sexuell energi av någon form.

Våldgästa: Det är ju folk som försöker ta sig in i mitt hus. Det här symboliserar fruktan för det okända och är delvis sexuellt betingat.

Dörr: Dörren i mitt hus spelar en central roll, det är den jag försöker stänga och låsa. Enligt det jag kommit över representerar dörren en tröskel från en känsla till en annan. Ibland länkas det med sexuella känslor som när du "öppnar" dig själv för någon.

Hus: Representerar en själv och ens olika avdelningar i livet. Huset är din kropp. Övervåningen (där försöket till våldtäkten händer) representerar ens huvud och tankar. Den nedre delen av huset representerar sex och reproduktion.

Nån som ser ett mönster? Hahaha. Jag tycker det är ganska kul. Sjukt intressant också, grejer betyder aldrig vad man tror att dom betyder. Graviditetsdelen makes total sense, det var ett stort ämne under hela gårdagen. Jag är och har alltid varit rädd för att bli gravid under "fel" tid av mitt liv, vilket skulle betyda att jag måste göra en abort. Jag har också en rädsla över att inte kunna bli gravid. Att jag skulle drömma om det här är inte alls konstigt, har aldrig i mitt liv pratat så mycket om barn och graviditeter som jag gjort senaste månaden.

Och sexet tänker jag inte ens gå in på. Farid kan nog garva en stund åt det här. Jag vet att jag gjorde det.

Puss.

Feedback
Postat av: pojken

haha nog skrattade jag när jag läste posten. tss tss.

förresten, den nya filmen ligger på friends hemsida, http://www.youtube.com/watch?v=ozn6OXMvhaM ... riktigt bra skit, håller med.



på ditt senaste inlägg har jag bara en sak att säga -

word.



kyss älskling. älskar, saknar, längtar

2010-01-14 @ 19:23:46
URL: http://littlebeard.tumblr.com
Postat av: Cim

Åh grymt. Älskar den nya, fantastisk. Skype senare ikväll, ska prata med Elin kring 21. Puss älskling

2010-01-14 @ 19:59:20

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0