i've danced those worries away

Hej missar.

Fick lite halvt panik här nyss. Har varit sjukt seg med att boka flygbiljetten ner till SF eftersom CSN inte gett mig några pengar att betala den med än. Gick in idag på STA och ser att alla flygbiljetter de närmsta veckorna är slut. Kul. Ringde till kontoret och fick hjälp i alla fall. Tusen kronor dyrare blev biljetten, men det är smällar man får ta. Nu sticker jag som planerat den 28:e, grym flight med kort mellanlandning i Paris. Sen till New York den 27:e maj för tre dagars romantisk kärlekssemester, och så hem till verkligheten den 30:e maj.

Man kan inte direkt gnälla just nu över livet man lever. Insåg det idag när jag och Emil satt på bussen hem. Han frågade om mina lektioner, och jag har liksom en lektion om dagen tisdag-onsdag-torsdag. Det är nio timmars skola på en vecka, sen är jag "ledig". När jag inte lever rövare i SF så bor jag gratis i New York. Inget gnäll som sagt. Inte jag.

Fett kul igår. Det finns inte många killar här i världen som skulle fixa en helkväll med mig och Jenna, men Emil klarar det alltid med bravur. Vi drack öl och snackade sex på Högbergs i några timmar innan vi stack vidare till Soap. Och det här är anledningen till att jag älskar Soap - det är söndag helgen innan löning i januari. Tror ni stället är tomt? Stället är fullt. Det är så jävla underbart. Familjen på Soap, liksom. Man kan lita på tvålen.

Vi dansade, drack ännu mer och precis när jag kände att "nu räcker det", då kom Jenna med tequila. Vi tog en taxi tillbaks till Jenna vid tre-tiden, innan dess hann jag slå på röven för andra gången sen jag kom hem. Eventuella spår av mitt fall hittar ni under en byggnadsställning vid Norrmalmstorg.

Mycket bra kväll. Hoppas på fortsättning strax. Tog med mig Jennas rottis, Lexus, ut hit till Värmdö när vi åkte hem, Jenna skulle jobba och bad mig passa henne. Så min bästa vän i hela världen kommer ut till Värmdö när hon slutar jobba vid 20. Fin är hon. Tänkte fira med spelkväll, får se om Emil har en kompis han kan pilla fram så vi kan köra fyrvägsstil.

Puss.

Feedback

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0