bjorn and benny

Det är nånting med Värmdö som ger mig sån ångest. Pratade med Viktor i telefon häromdagen, jag älskar honom för att han lyssnar på mitt gnäll, men han hade en teori om att det hade känts bättre att komma tillbaks om jag hade lägenhet i stan. Mycket möjligt. Allt med Värmdö ger mig ångest. Att gå på bussen, att allt är så tyst, att allt ser precis likadant ut.

Annars har jag haft det väldigt trevligt inne i själva stan. Pappa tog med mig på Wallmans salonger igår.




Det var mycket roligare än vad jag trodde. ABBA-tema, fast dem spelade ganska mycket på andra grejer också. Oväntat god mat, trerätters. Laxtartar, oxfilé och nån chokladvariant. Vi drack Mariestads till. Wallmans ligger undangömt, mellan Blasieholmstorget och Nybroviken typ, sjukt att folk ens hittar dit. Vi gick in en sväng på Hotel Radisson innan för en öl, stort misstag. Fantastisk inredning, men ett hotell utan öl har jag aldrig varit med om. Dem hade EN öl. Spendrups på fat. 40 cl för 63 spänn, och trots att han påstod att det var starköl så smakade det vatten. Sämsta ölen jag druckit på länge. Visste sen tidigare att både Spendrups och Åbro är katastrof, men det här var riktigt, riktigt illa.

Hursom. God mat, fantastiskt duktiga sångare/sångerskor. Showen var lite väl lång för mig, 4 och en halv timme. Höll på att dåsa till där efter all mat. Vi kom hem säkert i alla fall, tog nån jävla ockertaxi till Slussen för hundratjugo spänn, men man får skylla sig själv. Skitsamma.

Sjukt jetlaggad fortfarande. Gick ju upp typ 5 i morse, åt knäckebröd med kaviar och drack julmust, sen sov jag från 9 till 13 typ. Nu väntar jag på att Jenna ska ringa, förhoppningsvis kommer hon ut hit med Lexus och dricker upp en flaska vin med mig. Jag tvivlar på att det dagliga intaget av alkohol hjälper min jetlag, men skitsamma. Nåt måste jag ju göra.

Puss.


Feedback
Postat av: Anonym

"Dem" hade en öl? DE kanske..

2010-01-11 @ 12:33:12

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0