michelle williams interview

När Jackson dog så stannade världen för en månad. När Ledger dog så stannade världen för en sekund. Jag fastnade aldrig riktigt i det där "tänk vad han kunde ha blivit", sånt är bara löjligt och ger ingenting. Det är precis som Michael - gillade du inte honom innan, håll käften efter hans död.

Jag gillade aldrig Ledger. Jag ogillade honom inte heller, men jag såg absolut inte på honom som någon stor skådis. Brokeback Mountain hjälpte inte, där fick jag bara upp ögonen för en enda person och det var Michelle Williams. I den här intervjun säger hon något otroligt vackert om hur hon förberedde sig för sitt arbete i den filmen:

I remember, standing in the hallway, I kept thinking water. Water. I want to be like water. Strong enough to hold up a ship, but able to sip through your fingers.

Och under hela intervjun fortsätter hon tala så vackert, så samlat. Och hon öppnar upp lite om Ledger och om hur det kändes när han dog och snälla, bara titta på den här intervjun. Det är den första hon gör sen Ledgers död. Otroligt vackert och minnesvärt.


Feedback

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0