looking back on 2010 - july til december

JULI

Jag var brun. Brunsnyggsnyggbrun. Älskar att vara brun.










































Jag har så många bilder från juli, alltså. Alex landade i Sverige dagen innan Jennas födelsedag, han såg så jäkla söt ut när vi plockade upp honom på flygplatsen. Tre meter lång och pömsig. Det här är helt enkelt en compilation av allt vi hade för oss under den månaden - libanesisk middag med Farids föräldrar vid Norrmalmstorg, ändlösa spontana badpauser vid Ösby Träsk, vindrickande vid varje möjligt tillfälle, hiphop på Skinnarviksberget, gratiskonserter på Linas balkong, Singha och stekhett på thaibåten, bad i den finaste poolen ute vid Värmdö Golfklubb, snabbvisit hos släkten i Lkpg, tidig kräftskiva hos Jenna, Fresita med extra allt i Rålis, födelsedagsmiddag på Mälarpaviljongen och barnslig lek i Humlegården. ALDRIG har jag nyttjat Stockholm så till fullo som denna sommar. Och då jobbade jag 60 timmar i veckan. Vilken månad. Fan-tastiskt.


AUGUSTI









Vi var på Golfen en gång. Det räckte. Då såg vi ut såhär. Den där kombon med beigt och grått hänger definitivt med till våren 2011.




Vi spenderade några dagar i Kolbäck hos Farids syster och hennes sambo. Det var extremt idylliskt.








Chicago välkomnade oss med öppna armar i slutet av augusti. En otroligt vacker stad, vill definitivt prova på att bo där nån gång i framtiden. Jag var dödssjuk, men blev tokkär ändå. På riktigt - fantastisk stad. Åk dit. Augusti gick fort minns jag. Två sekunder så var vi back in the states.



SEPTEMBER





Vi hittade och fick den perfekta lägenheten. Ett av årets största YES-moments.






Jag fick användning för mina street skills när det skulle letas möbler. Kommer spendera hela våra liv med att tjata hål i öronen på Farid om hur jävla grym jag är på att köpslå om grejer. Fyrsitssoffa plus fåtölj plus fyra stolar för under 200 dollar. Kom igen.




September överlag skrev jag mycket om lägenheten. Vi kom tillrätta och åt svenniga frukostar varje morgon.






Jag köpte en jättefin klänning på H&M och hade fortfarande bruna ben. San Francisco-sommaren hade precis satt igång.


OKTOBER



Den 1:a oktober firade jag två år med den här karl. Åh, en sån karl.




Jag fick bland annat denna klänning i två-års-present. Bästa klänningen.




Årets vackraste konst stod Kanye West för. Runaway var och är sensationell.



Farid fyllde 28 och fick typ den bästa presenten någonsin av världens bästa flickvän.






Det var SJUKT varmt i SF och man kom till klassen helt nersvettad varje dag. Första gången jag hade jeans på mig sen vi flög hit var i november. Mycket bra betyg till San Franciscos klimat.






Vi firade Farids födelsedag med Mad Men-tema och hemmafest. Huset fullt och Carrie var min nya bästa vän. Väldigt bra kväll.





Gjorde två loggor som är bra nog för att jag ska kunna stå för dom, inte bra nog för att hamna i portfolion.
Hyfsat tungt i skolan den här månaden, flash dödade mig, men det har jag inga bilder på.


NOVEMBER



November var väldigt upp och ner. Hela första halvan bråkade jag med en god vän, dessutom tröttnade jag på Farid och hans konstigt dåliga självförtroende som smugit sig starkare hela hösten, och sen var andra halvan helt oslagbar. Det började med att jag blev erbjuden internshipet. Årets bästa.



Tätt inpå den nyheten dök Robyn upp och förgyllde våra liv. Fantastisk konsert.




Sen avslutades månaden med en jättefin Thanksgiving ute hos Andrew. November var schizofren.


DECEMBER





Väldigt mycket svarta bodys på mig i december. Blir nog så ikväll också, får se hur mycket det regnar först och främst.




Firade jul i en väldigt fin och varm lägenhet tillsammans med han vid datorn.




Fick en julklapp i form av en rosa tröja, ja vad bra.




Fick mina slutgiltiga och blygsamma betyg från skolan.




Ingick nyårsmål med dessa tre herrar. I slutet av maj ska vi avgöra vem som är mest vältränad. Den vinner.

Tror att vi måste fundera ut detaljerna lite mer. Men Beach 2011 är det som gäller. Han i mitten heter förövrigt Andrew, är nybliven singel och kommer förmodligen till Sverige i sommar. Jag rekommenderar honom till alla mina svenska tjejer på alla sätt och vis. Bra hår och inga könssjukdomar.

Och ikväll firar vi nyår! Det var det. 2010 var fantastiskt. Här i SF vinkar vi in 2011 om exakt tolv timmar. Ses på andra sidan.

Puss!

Feedback
Postat av: Jo

hahaha ligger dubbelvikt av skratt här "bra hår och inga könssjukdomar" TAGET!

2011-01-01 @ 01:05:34
URL: http://juanna.blogg.se/

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0