who do you want to be?

Det är så läskigt det här med reklamvärlden. Eller kanske med alla arbetsmarknader, jag vet inte hur ni känner. Men ibland känns det som man bara famlar i ett mörker. Vad vet jag egentligen mer än att jag älskar att leka i Illustrator? Jag vet att jag kan skriva. Jag vet att jag kan bidra med något unikt. Men hur många finns det inte som kan skriva under på det? Det är många jämnåriga med mig som fått jobb inom reklam/pr redan. Typiskt mig att vara åldersfixerad, men man reagerar ju ändå. Man tänker - finns det plats för mig?

Det finns så otroligt många variationer på reklam. Det finns byråer som enbart fokuserar på digitala medier. Det finns så många titlar i den här branschen att det känns som folk bara hittar på nåt som ser coolt ut på visitkortet. Jag vet att jag kommer falla mer in i min normala rytm och tankegång när skolan börjar. Då får jag nåt att greppa tag om igen. Men såhär precis innan känns allt väldigt luddigt. Vad kan jag egentligen? Vad vill jag egentligen?

Väntar på samtal om lägenhet. Det känns i alla fall bra.

Puss.

Feedback
Postat av: johanna

sådär känner jag helatiden. jag gillar att hålla på med reklam men ibland undrar jag hur mycket substans det egntligen finns. eller kanske framförallt om dethär någonsin kommer vara rätt för mig eller om jag kommer behöva kompromissa förmycket med vem jag är.



just nu säger jag bara att jag aldrig skulle jobba med reklam. men det skulle samtidigt inte förvåna mig om jag sitter där om ett år. livet förändras fort och det hört till att börja vingla när man närmar sig slutet på sin utbildning. försöker jag tänka iallafall.



det hjälper oftast :)



2010-09-01 @ 23:34:06
URL: http://juanna.blogg.se/
Postat av: johanna

sådär känner jag helatiden. jag gillar att hålla på med reklam men ibland undrar jag hur mycket substans det egntligen finns. eller kanske framförallt om dethär någonsin kommer vara rätt för mig eller om jag kommer behöva kompromissa förmycket med vem jag är.



just nu säger jag bara att jag aldrig skulle jobba med reklam. men det skulle samtidigt inte förvåna mig om jag sitter där om ett år. livet förändras fort och det hört till att börja vingla när man närmar sig slutet på sin utbildning. försöker jag tänka iallafall.



det hjälper oftast :)



2010-09-01 @ 23:35:01
URL: http://juanna.blogg.se/

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0