temporarily deaf in a stunning city

Hej grisar.

Jag är depp. Lucas känner av det. Han tycker jag är skittråkig, men han är duktig hund och sover mycket när matte sover mycket. Fast just nu ligger han och glor på mig från dörren. Tror att han möjligen vill leka lite. Får offra mig när jag skrivit klart.

Alltså. Den här örongrejen är verkligen ett mysterium. Har läst så många olika forumsvar nu att jag är helt förvirrad. Kan ju dra det fort för er, ni kanske vet? Jag mådde alltså bra när jag flög från Sverige. I Chicago blev jag råförkyld, fick feber, frossa, hela skiten. Fick också lock i bägge öronen. I höger vägrade det släppa. Jag stod i duschen en dag, kände att det började knastra i höger, tryckutjämnade, och då släppte det lite. Så jävla skönt. Sen flög jag till SF. Tusen gånger värre nu. Höger sitter stenhårt, har tryckutjämnat säkert 200 gånger per dag. Har sköljt öronen, kör nässpray, knaprar tabletter, allt för att lösa upp vad fan det än är som sitter där inne. Ingenting hjälper. En notis är: det gör inte ont. Vilket betyder att det inte är öroninflammation. Jag bara känner att det sitter nåt där typ. Det knastrar inte alls längre i höger öra, vare sig när jag sväljer, tuggar eller tryckutjämnar. Känns som en jävla fågel flugit in och fastnat. Stentjockt.

Det måste väl vara en vaxpropp? Eller? Funderar starkt på att gå till läkaren och suga rent örat, men det kommer kosta typ 1600 spänn. Sen kan jag i och för sig få tillbaks pengarna genom försäkringen hos CSN, men det är inte säkert att den täcker det här. Vet inte vad jag ska göra. Det värsta är att jag typ vant mig nu, så kan hålla ut ett tag till. Men en vaxpropp kan väl inte försvinna av dig självt. Eller?

Hursom. Kul inlägg. Verkligen. Moa kommenterade och frågade mig om det fanns några andra städer än Chicago jag tycker är vackra - såklart San Francisco. Inte New York. Definitivt inte Bangkok. Håller med dig i att Stockholm är otroligt vackert. Barcelona är fint också. Jag dras till detaljerad arkitektur, lummiga träd och klart vatten.

Puss.

san francisco

Feedback

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0