stockholm by day

Måste förövrigt säga lite om dagen jag glömt bort. I måndags var jag, Farid och Lucas inne i stan hela dan med Farids pappa. Vi gick runt överallt, åt brunch på älskade Sirap, sen kaffe mittemot Mique typ vid Drottninggatan. När vi sitter där kommer först Arash förbi, en gammal kompis och arbetskamrat till mig. Så jäkla kul att se honom, vi tjattrade en stund. Sen kommer Amandas pojkvän förbi, Amanda är svensk och pluggar med mig i SF, hennes kille är amerikan. Har aldrig blivit så förvånad i mitt liv typ. Surrealistiskt att se en SF-nisse glida förbi på Drottninggatan. Men han var ju här och hälsade på henne såklart.

Efter kaffet gick vi ner till Kungsan där vi tog ett glas vin. Lucas lekte med några franska barn. Kul för honom. Sen spatserade (känner att jag behöver fler synonymer till "gick") vi upp till Norrmalsmtorg och åt en tidig middag på Zanzibar. Jag åt vinkokta musslor, Moules Frites tror jag det kallas. Man får musslor, pommes frites och aioli. Kul att testa, men ingenting jag kommer beställa igen. Efter det travade (yes) vi vidare till Gamla Stan, där vi drack varm choklad med vispgrädde och såg solnedgången börja närma sig. Tror vi var i stan i nio timmar den dagen. Lucas var helt död när vi kom hem, haha. Väldigt mysigt att bara gå omkring sådär i Stockholm hursomhelst.

Puss.

Feedback

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0