the world and its downs

Hej barn.

Ska jobba idag. Vill INTE jobba idag. Jag var ju klar, kändes det som. Har fem dagar kvar, utspritt över två veckor. Det är en bra bit över 2000 spänn i pengar, så ska sluta gnälla. Har ni någonsin reflekterat över hur sjukt det är att vi byter tid mot pengar? Här får du min tid, tid jag skulle kunna spendera med min familj, tid jag skulle kunna skratta, här, ta den, och så får jag mynt tillbaka. Och sedlar. Papper. Och små äckliga mynt.

Jag svär att jag inte är född för att leva i den här världen, egentligen. Det finns så mycket jag inte förstår. Det finns så många samtal jag deltar i, där alla skrattar, och jag bara vill resa mig upp och gå därifrån. Det finns så många människor jag tycker synd om. Men det är det värsta man kan säga, så tyst nu. Okej. Till jobbet.

Sju timmar idag. Det är ju ingenting. Fem timmar imorrn. Kom igen nu. Gå till jobbet. Betala skatt. Boka semester. Gå till jobbet. Gå till jobbet. Gå till jobbet.

Känner du friheten?

Puss.


Feedback
Postat av: Johanna

mittenstycket. så känner jag ruggigt ofta. speciellt i denhär ytliga och mansdominerade branschen. (som om jag överhuvudtaget hade ett liv utanför den längre)



det är bra att det är fler som känner så.



ska ni tillbaka till SF i höst? Min pojkvän och två kära vänner till mig flyttar dit för att göra sina quarter aways i oktober nämligen.



så ja, om ni vet någon som behöver roomie eller behöver hyra lägenhet. eller har lust att ta dem ett varv runt stan någon gång så tror jag att all hjälp skulle uppskattas.



hoppas du har en alldeles fantastisk sommar :)



J

2010-08-11 @ 23:14:59
URL: http://juanna.blogg.se/

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0