make up store cover all mix

Vi kan prata lite skönhet för en gångs skull.

Jag har aldrig haft perfekt hy. När jag var yngre fick jag mycket blemmor i t-zonen, nuförtiden får jag inga finnar alls i pannan eller på näsan. Bara på hakan och kring munnen, nästan helt säker på att det beror på att jag har fetare hy där än i resten av ansiktet. Jag är en mix mellan torr och fet hy, i princip. När det kommer till smink ska jag förmodligen hålla mig undan från foundation, men jag tycker om en täckande bas eftersom jag sminkar mig så naturligt i övrigt.

Jag har ju alltid hört bra saker om Make Up Store's Cover All Mix, men herregud så bra den är. För 265 kronor får du en liten burk som enligt uppgift gäller i upp till tre år, och jag kan intyga att den är extremt dryg. Den har tre olika "färger" i sig, den röda tar bort mörka ringar, den orangea tar bort rödhet och täcker blemmor, den beiga neutraliserar och är perfekt som highlighter och på ögonlocken.

Jag skriver aldrig om smink, för jag bryr mig inte så mycket om sånt. Men till alla er som fortfarande har problem med rödhet eller blemmor efter tonåren - den här lilla boxen kommer lösa alla dina problem. Jag har inte ens satt på mig foundation efter, det behövs inte, vilket betydar att huden kommer få andas mycket mer. Bilden nedan är helt oredigerad, jag har tvättat ansiktet och satt på Cover All Mix, sen puder över. Det är allt.

Jag vill också visa er hudvårdsserien jag köpte igår på Apoteket, märkte skillnad över en natt, men det tar vi sen. Nu ska jag iväg på rättegång, igen.

Puss!


Feedback
Postat av: Anonym

Jag har haft min sedan... typ julen 2004 / 2005. Har kommit typ halvvägs i burken bara. Kanske inte så hygieniskt att gräva i samma concealer under så många år men whatever. Samma mix har ju kommit i pennformat nu också, känns inte lika torrt som det i burken kan kännas ibland.

2010-08-19 @ 13:50:04

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0