grey poncho h/m

Hej söta.

Vi såg alltså Inception igår. Vilken film. Alltså, vilken film. Så otroligt vacker och genomarbetad. Jag satt och försjönk i Marion Cotillards skönhet, i Leos utsökta skådespeleri, i Ellen Pages resa från "Hard Candy" till detta. Sekvensen med anti-gravitation var så vacker att både jag och Farid brast ut i skratt. Ni vet, som när man ser ett löjligt snyggt fotbollsmål. Det var bara för vackert för att inte skratta. Jag grät också, om vartannat, herregud, vilken film. Absolut en av de bästa jag sett, även om det blev för amerikanskt ibland. Den pompösa musiken i slutet hade jag kunnat avstå, exempelvis. Mer än så ska jag inte avslöja. Se den nu. Vissa sekvenser var smärtsamt vackra. Underbar.

Före filmen åt vi middag på Kungsgatan, efter filmen gick vi hela vägen till Slussen, diskuterade filmen och njöt av sommarvärmen. När vi kom fram till Debaser bestämde vi oss alltså för att ta en öl (och en cider till Farid). Regnet började strila i takt med våra ord, vi gick hem när det slutat. Otroligt mysig, spontan kväll. Vi firar fortfarande varje månadsdag. Kan inte komma på en enda anledning till varför vi inte skulle göra det.

Idag efter jobbet åt vi lunch tillsammans, sen tog det två sekunder på H&M innan jag hittade den perfekta höstponchon. Mjuk som satan, och bara 200 spänn. Trodde den skulle kosta minst det dubbla. Finns i beigt och svart också, lite sugen på den beiga, ska spana in färgen vid tillfälle. Här är den i alla fall, fin visst? Precis såhär kommer jag matcha den i San Francisco, bara ben, bruna stövlar, nerhasat och sen även skinnhandskar om det blir kyligt. Puss!


Feedback

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0