bottled up beauty

Systemet är en oväntat rolig arbetsplats ur en kanske lika oväntad synvinkel - design. Jag njuter av estetiskt tilltalande etiketter, mjuka kurvor, lekfulla former. Jag älskar J.P Chenet's krokighet, hur den liksom svajar som tornet i Pisa, möjligen för att spela på balansen hos den berusade. Jag älskar Kleine Zalze's dova mörker, hur den med sin djupt svarta framtoning kräver respekt innan du ens korkat upp flaskan. Jag älskar det påtagligt exklusiva i de fylliga fransyskorna från Crozes-Hermitage, hur dom med textur och snirkliga bokstäver viskar "här finns en historia". Jag älskar spanjorernas självklara glöd, hur dom stolt förkunnar "RIOJA" i guld och versaler. Jag älskar simpliciteten hos Stoneleigh, som om den tycker att dekorationer speglar svag självkänsla. Här är ett vin som står för att krusiduller är överflödiga; det är den bästa Sauvignon Blanc'en i världen, och den vet om det.

Jag älskar Langhe Nebbiolo's symmetriska linjer, Morgon's blommighet, Mauro's oranga topp; jag älskar Tokolosh's onda öga, Raccolto's sirliga utsmyckning, Ventisqueros skimrande ram; jag älskar design och hur det finns överallt omkring oss. Jag har ett par idéer för vinflaskdesign. Delar med mig så fort som möjligt.


Feedback
Postat av: viktor

Jag bjuder 60 kronor för den där. Paketpris 2 för 100?

2010-08-06 @ 14:54:53

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0