week-end

Hej griseknoar.

Den här veckan kommer bli grym. Eller den här helgen. Nu har jag bestämt det. Vädret är strålande, över 20 grader fre-mån. Jag är helt ledig och tänker plugga utomhus varje dag. På lördag ska vi fira Kenny som fyller år. Jag ska pussa på Farid och träna och inte äta lika mycket kakor som de senaste dagarna. Dricka öl ska jag göra. Helst ikväll redan. Smygstartade igår, det står en flaska där bredvid sängen som ni kanske ser.

Ungefär så här rent är det förövrigt alltid i vår lägenhet. Alltså, smutsigt. Ganska skitigt, men aldrig över gränsen till total misär. The story of my life, haha. Inte. Fan vad jag snackar. Skriver på ÄNNU en uppsats om anorexia, den sista. Jag argumenterar för att vi borde prata om anorexia i skolan som en obligatorisk del av schemat. Inte veckovis, utan några gånger per år. Tar gärna åsikter på den uppfattningen.

Annars har jag suttit ute i solen och druckit iskaffe med Lucas. Farid är på lektion.

Elin, Jonnis - älskar er. Var försiktiga i helgen, det springer säkert runt massa jönsiga idioter och försöker våldta fulla, snygga tjejer. Håll ihop och håll koll på drinkarna (haha, nu fick jag en flashback, vem av er var det jag skrev det till? Kommer ihåg en lapp jag stoppade ner i nåns resväska när ni skulle bort). Puss på er.

Och puss på er andra. Puss, puss.


Feedback
Postat av: jo

fytusan, det är ju valborg. hade jag helt förträngt. vet inte om man ska vara glad eller ledsen över att missa det. haha.



hm, vad det angår anorexi undervisning i skolan så är jag nog super kluven. det är ju å ena sidan alltid alltid bra att prata om saker och ting samtidigt som det ju tyvär "inspirerar". fast åandrasidan att prata om myter kring anorexia och anorektiker skulle nog vara väldigt viktigt.



i slutändad handlar det ju ändå mest om på vilket sätt det görs och av vem. på rätt sätt kan det vara guld värt och på fel sätt ganska livsfarligt.



ha en alldeles fantastisk helg!

J

2010-04-30 @ 11:00:15
URL: http://juanna.blogg.se/

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0