talented

Ska vara vackert väder hela helgen, så funderar på att dra ut till Height Ashbury för vintageshopping och parkhäng. Ikväll är min sista lektion för veckan.

Jag går runt i mina wedges varje dag nu förövrigt. Eftersom det är läder så töjer dom sig lite, och då blir dom ännu skönare. Plus att dom som sagt passar till allt. Det enda problemet är faktiskt att jag blir så jävla lång. Typ 182 centimeter. Känns konstigt att se ner på folk man nyss var jämnlång med.

Jag har designat så mycket den här terminen att min hjärna börjar smälta lite nu. Har i princip inte skrivit nån copy alls, till skillnad från första året. Bara design, foto och art direction so far. Från att enbart ha tänkt i ord, börjar jag nu komma på mig själv med att tänka visuellt. Det trodde jag aldrig skulle hända. Vet inte om jag ska fortsätta på det tåget, eller om jag ska inrikta mig på skrivandet igen. Vi får se.

Häromdagen var det en kille som sa till mig "I've heard you're a very talented designer". Och det kändes som att han pratade om nån annan. Vadå designer? Copywriter, kanske, men har jag ens rätt att ge mig in på design? Det känns sjukt, eftersom Chris är den som alltid varit kreativ och pysslig, hon är den som ska designa, inte jag.

Av nån anledning har jag många hjärnspöken som säger åt mig vad jag borde få göra och inte göra. Som när jag känner mig ledsen över Sanna. Då får jag dåligt samvete, för att jag kände inte henne tillräckligt bra för att ha rätt att vara ledsen. Jag tror många av oss styrs till viss del av såna här spöken, röster som säger åt oss vad som är okej för oss att känna eller eftersträva. Jag vet inte vart det kommer ifrån, men det är nåt man får försöka slå bort på egen hand.

Puss.

Feedback

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0