precept lady golf ball / first draft

Den här lämnade jag in idag. Första steget av hundra i en kampanj för Precept Lady Golf Ball. Targetpubliken har spelat golf i minst 15 år. Det enskilt viktigaste budskapet är "den här bollen lyder dig". Fick blandade reviews från klassen. Hälften fattade ingenting, hälften älskade den. Läraren tyckte väldigt mycket om konceptet, vi diskuterade mest smådetaljer. Jag vet vad jag ska fixa, men vill inte skriva det nu, det kommer påverka er åsikt.

Som alltid - vad tycker ni? Och som vanligt - gnäll på allt utom kvalitén, kan inte lägga upp high-res här.

(Längst ner ser ni hur bilden såg ut från början - det tog mig cirka 3 tim att photoshoppa fram slutresultatet)

 


Feedback
Postat av: Sandra Buuuuuurman

Jag gillar det skarpt! Charmigt och roligt, och hur kan man inte fatta poängen? Budskapet och bilden fungerar ju perfekt ihop. Man får en skön powerkänsla!

2010-04-01 @ 11:07:25
URL: http://www.tonitonly.se
Postat av: Jenna

Håller med din lärare att konceptet är bra och man fattar ju grejen.. men tycker inte att den är heeelt klockren ändå.

2010-04-01 @ 13:19:09
Postat av: Cim

Sandra, med vissa elever får man svälja och hoppas att dom aldrig skaffar barn. En tjej kritiserade mig med fyra ord bara "I don't see ball". Perfekt, tack, jättebra.



Jenna, jag vet. Sitter och tänker som fan på hur man ska göra den klockren. Har tänkt en tjej bakifrån som typ går mot en golfbana med en piska i handen, skulle det vara bättre? Eller en tjej som svingar, fast hon håller en piska istället för en klubba.



Puss tjejer

2010-04-01 @ 19:00:50
Postat av: jenna

jaaa båda dom låter bra. kör kör.

2010-04-02 @ 14:56:14
Postat av: johanna

Hej tjej!

Håller med ovanstående, kul koncept. Det som känns lite off för mig är; om bollen är byggd för att lyda varför skulle hon behöva dominera den?



För mig känns det som att conceptet skulle passa bättre för några awesome damklubbor som dominerar bollen till lydnad.



Nu vet jag ine alls om ni får byta produkt. Men det var min första tanke.



Awesome PS arbete btw!



cheers,

J

2010-04-02 @ 19:13:25
URL: http://juanna.blogg.se/
Postat av: Oleagnete

Great web site! I love the content, pics and hard work!

2011-07-08 @ 07:20:18
URL: http://oleagnete.blog366.com

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0