ad with few remaining tweaks / boudin bakery

Gjorde två ads igår kväll, en för Boudin Bakery, en för Kleenex. Den senare blev sämst, så ni får bara se bageriet.

Bakgrund: Boudin Bakery är ett av San Franciscos landmärken, stadens äldsta bageri, funnits sen 1849. Nu vill dom att folk utanför SF ska inse att dom har en hemsida där man kan beställa hem bröd, oavsett vart i USA man bor.

Target market:
Medelålders kvinnor som skiter i bröd egentligen. Men dom älskar San Francisco. Dom bor i trista, anonyma småstäder, och Boudin Bakery är en chans för dom att få smaka SF i sitt liv. De här kvinnorna tänder mycket mer på möjligheten att få lite storstad i sin vardag än på själva smaken på brödet.

Jag tog en väldigt annorlunda approach till den här idén. Illustrationer är inte min stil, egentligen. Men det var kul och jag tycker det funkar för klienten. Samma sak hände som alltid med mina ads - ett par personer fattade ingenting, resten älskade det. Jag vet vad som ska ändras, men vill höra era åsikter. Får det er att känna nåt?


Feedback
Postat av: A

Loved it!

2010-04-15 @ 05:58:11
Postat av: robbah

cool! Men vem fan kan frakta bröd framgångsrikt över "hela USA"? :)

2010-04-15 @ 11:19:57
URL: http://www.myspace.com/huntedhedgehogs
Postat av: Cim

Boudin Bakery. Hur framgångsrikt det är vet jag däremot inte.

2010-04-15 @ 19:24:01

Comment:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0